اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

صادرات 73 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 73 میلیون دلار کالا در پنج ماهه امسال از این منطقه خبر داد و گفت: صادرات از منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد دارد.

صادرات 73 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد:‌ تولید ناخالص داخلی منطقه آزاد ارس در سال 90 از بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، ترانزیت، خدمات، تجارت، و آموزش عالی بیش از 5 هزار و 626 میلیارد ریال است که نسبت به سال 89 بالغ بر 85 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سهم منطقه آزاد ارس از تولید ناخالص داخلی کشور در سال 90 (بدون احتساب نفت)، به میزان 1.5 در هزار (یک و نیم در هزار) رسیده است که با توجه به بالا بودن میانگین نرخ تولید ناخالص داخلی منطقه نسبت به سرزمین اصلی و هدف‌گذاری انجام شده در افق چشم‌انداز مبنی بر دستیابی به سهم 1.5 در هزار کشور توسط منطقه ارس، این امر نویدبخش موفقیت چشمگیر منطقه در دستیابی به اهداف تعیین شده در افق چشم‌انداز نظام است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس همچنین با اشاره به صادرات 73 میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد ارس در پنج ماهه اول سال به کشورهای هدف تصریح کرد: این میزان کالا با 70 هزار تن وزن از این منطقه به کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی صادر شده است.

وی اظهار کرد: صادرات از منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 58 درصد و از نظر وزنی 60 درصد رشد داشته است.

نجفی گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های مناسب و ویژه برای سرمایه‌گذاری‌های کلان را در کمتر از دو سال فراهم کرد و ثمره آن توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در ارس بوده و تبعات خوب اقتصادی را برای استان و کشور خواهد داشت. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول