اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 40 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: پنج ماه نخست امسال میزان صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش 40 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صادرات پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش دلاری به ترتیب 40 درصد و 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال 608 هزار تن کالا به ارزش 214 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است، تصریح کرد: علاوه بر این میزان صادرات از طریق تجارت چمدانی و بازارچه‌های مرزی نیز انجام شده است.

سیداحمدی درباره میزان تغییرات در زمینه صادرات از بازارچه‌های استان، افزود: امسال از نظر وزن شاهد کاهش 87 درصدی صادرات از بازارچه‌ها از نظر وزنی و کاهش 17 درصدی صادرات از طریق بازارچه مرزی استان هستیم.

وی اعلام کرد: امسال 17 هزار تن کالا به ارزش 16 میلیون دلار از طریق بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 127 هزار تن به ارزش 19 میلیون دلار بود.

وی میزان تجارت چمدانی انجام گرفته در سال جاری را چهار هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این میزان تجارت چمدانی دو میلیون دلار است.

سیداحمدی اظهار داشت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 16 هزار تن به ارزش چهار میلیارد دلار بود که در این زمینه نیز از نظر وزن 74 درصد کاهش و از نظر ارزش 61 درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی جمع ارزش کالاهای صادراتی را در سال جاری 231 دلار عنوان کرد و افزود: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 166 دلار است که در این راستا 39 درصد رشد داریم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول