اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

سیستم گمرکات کرمان باید روان‌تر عمل کند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: سیستم گمرکات استان کرمان باید در برابر تاجران روان‌تر عمل کند تا تجار کرمانی برای ارسال محصولات خود از گمرکات این خطه به خارج از کشور انگیزه داشته باشند.

سیستم گمرکات کرمان باید روان‌تر عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در جمع فعالان حوزه صادرات استان کرمان اظهار داشت: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و معوقات بانکی برخی از صادرکنندگان از جمله مشکلات صادرکنندگان استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل استان کرمان باید همکاری لازم را با صادرکنندگان داشته باشند، بیان کرد: تجارت تجار با پول دولت منطقی نیست، زیرا با توجه به تولیدهای مختلف کشورهای دیگر میزان سود آنها پایین‌تر از سایر کشورها است و به همین علت نمی‌توانند رقابت داشته باشند.

نجار با بیان این که 70 درصد پسته دنیا در ایران تولید می‌شود، گفت: با توجه به این که 60 درصد میزان تولید پسته کشور در استان کرمان تولید می‌شود، نرخ پسته دنیا باید در کرمان تعیین شود.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان و به ویژه تجار پسته کرمان حاضر نیستند درآمدی را که از این مزیت اقتصادی کسب می‌کنند در استان کرمان سرمایه‌گذاری کنند.

نجار با تاکید بر روان‌تر شدن سیستم گمرکات استان کرمان ابراز داشت: سیستم گمرکات استان باید در برابر تجار روان‌تر عمل کند تا تجار کرمانی انگیزه داشته باشند که محصولات خود را از گمرکات استان به خارج از کشور ارسال کنند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت مبنی بر ارتقای صادرات غیر نفتی در سال جاری به میزان 75 میلیارد دلار افزود: تهیه یک برنامه استراتژیک صادراتی برای استان کرمان ضروری است.

نجار گفت: باید برای هر یک از محصولات صادراتی استان یک نقشه راه تدوین شود تا برای رسیدن به هدف‌گذاری دولت در زمینه ارتقای صادرات بر مبنای نقشه‌های راه حرکت کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه به برش استانی ارتقای محصولات صادراتی استان هر محصولی که در سال 90 از استان صادر شده است، باید در سال جاری 57 درصد رشد داشته باشد.

محمد عابدی‌نژاد با اشاره به تدوین نقشه راه محصولات صادراتی استان کرمان ابراز داشت: تدوین نقشه‌های راه محصولات استان تا نشست آینده‌ کار گروه اقتصادی استان به نتیجه می‌رسد و طی آن استراتژی صادرات استان کرمان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول