اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

14 برنامه در هفته دفاع مقدس در کرمانشاه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 14 برنامه در شهرستان‌های استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

14 برنامه در هفته دفاع مقدس در کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره شعر دفاع مقدس در گیلانغرب یکی از برنامه‌هایی است که با حضور استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، لرستان، آذربایجان‌غربی و خوزستان برگزار می‌شود.

آفتابی تصریح کرد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به معیارهای رهبر برای نام‌گذاری گیلانغرب به‌عنوان دومین شهر مقاوم کشور، خاطرات جبهه و جنگ، بسیج و دفاع مقدس، ادبیات مقاومت، بررسی نقش زنان گیلانغرب در دفاع مقدس، آزادگان سرافراز، بررسی نقش سنگرسازان بی‌سنگر، شهید و شهادت، جانبازان و ایثارگران، عشایر و دفاع مقدس، بررسی نقش امدادهای غیبی و نقش نیروهای مردمی در دفاع مقدس از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره به‌ صورت منطقه‌ای در تاریخ سوم مهر ماه سال‌جاری در 2 سبک شعر کردی و فارسی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری 14 برنامه در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان  کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در این هفته به همت اداره‌کل ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود، برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی دفاع مقدس در هرسین، مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت نقش استان در دفاع مقدس، نمایشگاه عکس دفاع مقدس در کرمانشاه، پنج نمایشگاه عکس سفر مقام معظم رهبری در تالار شهید آوینی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری همایش ملی دینورشناسی اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف شناسایی نقش و جایگاه منطقه دینور، در روزهای آینده در دینور، شهرستان صحنه برگزار می‌شود.

آفتابی تصریح کرد: شهر دینور از توابع شهرستان صحنه دارای سابقه تاریخی و فرهنگی به قدمت 9 هزار سال قبل از میلاد است و در صدر اسلام نیز جزو نخستین مناطقی بوده است که به اسلام روی آوردند.

وی افزود: بزرگانی چون ملاپریشان دینوری و ابوحنیفه دینوری باعث مشهور شدن این منطقه از دیدگاه علمی و فرهنگی و اسلامی شده‌اند.

آفتابی محورهای این همایش را بررسی مطالعات باستان‌شناختی دینور، جغرافیای تاریخی دینور‌، دینور در آثار مورخان و جغرافی‌دانان و جهان‌گردان، بررسی احوال و افکار مشاهیر و رجال دینور (دانشمندان، مورخان، عارفان و شاعران)، بررسی علل و عوامل رونق فرهنگی ـ تمدنی دینور در قرون اولیه اسلام، بررسی احوال و تاریخ خاندان‌های حکومت‌گر در دینور، تبیین جایگاه و پیشینه علمی و فرهنگی دینور در تمدن ایران و اسلام، بررسی تاریخی طرح مباحث عرفانی در دینور، تحلیل و بررسی تاثیر متقابل مکتب عرفانی دینور با دیگر مکاتب عرفانی، بررسی درون مایه‌های عرفانی و افکار عارفان دینور، امکان‌سنجی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی حال و آینده دینور، بررسی علل و عوامل انحطاط و افول علمی ـ تمدنی دینور، بررسی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دینور و بررسی و تحلیل آیین‌های بومی و مذهبی در دینور دانست.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول