اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

تاریخ شفاهی دفاع مقدس تدوین شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس جمع‌آوری و ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها برای نسل آینده به‌درستی تدوین شود تا ماندگار باشد و در دل‌ها نفوذ کند.

تاریخ شفاهی دفاع مقدس تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، مهدی کیاالحسینی بعدازظهر امروز در نشست بازرسان فرمانداری‌های 19 گانه استان و کمیته 14 گانه دفاع مقدس از گلوگاه تا رامسر مازندران در سالن ارشاد شهرستان نکا اظهار داشت: پاسداشت دفاع مقدس، پاسداشت ارزش‌هایی است که برای حفظ کیان و انقلاب ما انجام شد.

وی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی مبتنی بر ایثار و شهادت است که قابل انتقال به نسل‌های بعدی است و در آن خدامحوری حرف اول را می‌زند.

کیاالحسینی بیان داشت: فرزندان ما در طول 8 سال دفاع مقدس با گذشتن از خودمحوری و پیوستن به خدامحوری به این پیروزی بزرگ دست یافتند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود دسیسه‌ها و ترفندهای دشمنان سرآمد اقتدار و استقلال است و ایمان و تقوا، مجاهدت‌های امام راحل، رهبری مقام معظم رهبری، بصیرت و شهادت‌طلبی مردم عامل پیروزی ایران در تمامی عرصه‌هاست‌.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باید واقعیت‌های جنگ را برای نسل جوان امروز بازگو کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن از هر وسیله‌ای برای نفوذ به این انقلاب و کمرنگ کردن ارزش‌های ما استفاده کرده است و ما باید با برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با اقدامات ضد فرهنگی دشمن وارد شویم.

وی گفت: شهدا، رزمندگان و جهادگران ما در طول 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و زحمت کشیدند و اکنون ما نیازمند تدوین درست برنامه‌های آنان هستیم.

کیاالحسینی ادامه داد: آنان کار حسینی انجام دادند و اکنون ما باید با تدوین مناسب برنامه‌ها و سرگذشت و خاطرات آنان کار زینبی انجام دهیم.

این مسئول تصریح کرد: رابطان فرهنگی ما به سمت تدوین دفاع مقدس بروند تا شاهدان، فرماندهان و رزمندگان فعلی و زنده ما که از دفاع مقدس به جا مانده اند آثارشان جمع‌آوری و تدوین شود.

کیالحسینی یادآور شد: باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس جمع‌آوری و ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها برای نسل آینده به‌درستی تدوین شود تا ماندگار باشد و در دل‌ها نفوذ کند.

شهردار نکا نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری در رابطه با فرهنگ شهید و شهادت با برنامه‌ریزی خاص وارد شده است، افزود: بکارگیری دو فرزند شهید گراییلی و نتاج از جمله این برنامه‌ها است.

مرتضی حسنی گفت: در اختیار قراردادن زمین برای دفن دو شهید گمنام و خوشنام در بهترین نقطه از شهر از دیگر اقدامات ماست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که کار برای ایثار و شهادت، خدمتگزاری برای اسلام و انقلاب است و باید فعالانه در این رابطه وارد شویم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول