اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

دفاع مقدس تمام معادلات جهانی را به هم زد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی و فرهنگی توانست معادلات جهانی معمول را به هم بزند.

دفاع مقدس تمام معادلات جهانی را به هم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری صبح امروز در نشست هماهنگی هفته دفاع مقدس که در محل استانداری برگزار شد، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام علیه دشمنان در جنگی همه‌جانبه عنوان کرد و افزود: دفاع و پایداری ایران اسلامی در برابر تجاوز همه‌جانبه دشمنان اسلام که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود در سایه هدایت‌های امام خمینی (ره) شکل گرفت و باعث احیای مکتب سازنده و نهضت‌های آرمان‌گرا و ایدئولوژی در جهان شد.

وی افزود: دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را به هم بزند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد؛ این حادثه عظیم بی‌شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور، سرافرازی و حماسه‌آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهد گذاشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان تصریح کرد: گرامیداشت دفاع مقدس به برگزاری صرف رژه نیروهای مسلح نیست بلکه باید در این هفته زوایای مختلف جنگ تحمیلی هشت ساله مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا همه جهان بفهمند که ایران اسلامی چگونه با دستان خالی و تنها بر تکیه بر قدرت لایزال الهی و سلاح ایمان و اعتقاد توانست با دفاع جانانه فرزندانش جلوی تجاوزات بیگانگان و دشمنان را بگیرد و حتی یک وجب از خاک خود را در اختیار دشمن قرار ندهد.

بامری خطاب به شرکت کنندگان در جلسه خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای تبیین اهداف برگزاری هفته دفاع مقدس شد و گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا در قالب برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس، میزگردهای رادیویی و تلویزیونی، برپایی رژه نیروهای مسلح و سایر موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در راستای برنامه‌ریزی و تبیین فرهنگ ایثار، شهادت، از خود‌گذشتگی و دفاع از سرزمین گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی توانست بر کشور اثرات مثبت و تاثیرگذاری داشته باشد، افزود: پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و نظامی ما مرهون خون پاک شهیدانی است که در دفاع مقدس جانفشانی کردند و عزت و افتخار ما نیز نشات گرفته از تفکر بسیجی است.

این مسئول گفت: اگر بخواهیم این عزت و افتخار‌آفرینی تداوم داشته باشد باید تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار، شهادت، دفاع و مقاومت رزمندگان و جانفشانی شهیدان والامقام در جامعه ساری و جاری شود.

31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول