اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری قزوین:

توسعه کشور بر پایه کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: پیشرفت و توسعه کشور بر پایه کشاورزی است که عمده فعالیت شهرستان بویین زهرا نیز در این بخش متمرکز شده است.

توسعه کشور بر پایه کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در این مراسم که معاون عمرانی استانداری قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، امام جمعه، فرماندار شهرستان بویین زهرا، جمعی از مدیران و مسئولان این استان و این شهرستان، باغداران و پسته‌کاران حضور داشتند، منوچهر حبیبی اظهار کرد: پیشرفت و توسعه کشور بر پایه کشاورزی است که عمده فعالیت‌های شهرستان بویین زهرا نیز در این بخش متمرکز شده و یکی از این محصولات پسته است.

حبیبی با تأکید بر این نکته که این شهرستان دارای اقلیم آب و خاک مناسب و کشاورزان پرتلاش و پیشرو است، افزود: تولید محصول پسته در شهرستان بویین زهرا به سمت تولید علمی و نوین در حرکت است که آینده بسیار روشن پیش‌ روی پسته‌کاران این شهرستان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز بیان کرد: ارتقا کیفی و کمی محصولات کشاورزی از دستاورد و نتایج بکارگیری از الگوهای مناسب، یافته‌های علمی و دانش نوین است.

محمدرضا صفری تصریح کرد: پسته در کشاورزی جزو محصولات ویژه است و با توجه به بررسی‌های کارشناسی که بر روی ارقام پسته بویین زهرا انجام شده، این محصول از کیفیت و مرغوبیت و فواید غذایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با اصلاح ارقام پسته‌های محلی و تغذیه مناسب باغات می‌توان کیفیت محصول و میزان تولید را  افزایش داد و انگیزه و اشتیاق باغداران را برای ادامه فعالیت و توسعه باغات پسته بیشتر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تشکیل تعاونی باغداران پسته را لازم و ضروری دانست.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا نیز به آیات و روایات قرآنی در خصوص اهمیت کشاورزی در اسلام اشاره و گفت: اگر ما بر اساس آموزه‌های دینی از نعمت‌های خداوند شکرگذاری کنیم، خداوند گشایش بیشتری در نعمت‌هایش نسبت به بندگان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام همایون زرینه با اشاره به حمایت‌های دولت‌های نهم و دهم از بخش کشاورزی عنوان کرد: اجرای سیستم‌های آبیاری نوین، یکپارچه‌سازی اراضی، اصلاح و ارتقا کیفیت محصولات و بازاریابی می‌تواند نقش مؤثری در بخش کشاورزی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا نیز سطح زیر کشت پسته ایران را بیش از 360 هزار هکتار با تولید بالغ بر 23 میلیون و 800 هزار تن برآورد کرد و گفت: در این شهرستان پنج هزار و 196 هکتار باغ پسته وجود دارد که از این میزان یک هزار و 532 هکتار نهال و سه هزار و 664 هکتار بارور است.

مرتضی شعبان‌نژاد افزود: با میانگین عملکرد یک کیلو و 200 گرم در هکتار سالانه بیش از 4300 محصول برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: انواع پسته شهرستان بویین زهرا از نوع اکبری، اوحدی، بادامی، کله قوچی، فندقی و بادامی هستند.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول