اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پسروی آب دریاچه ارومیه کشاورزی منطقه را به مخاطره انداخته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پسروی آب دریاچه ارومیه، کشاورزی منطقه را به مخاطره انداخته است.

پسروی آب دریاچه ارومیه کشاورزی منطقه را به مخاطره انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، خواستار حفظ شرایط موجود کشاورزی با توجه به مشکلات اقلیمی به وجود آمده در منطقه شد.

وی شوری آب و خاک به جهت پسروی آب دریاچه ارومیه را از جمله مشکلات بخش کشاورزی در منطقه عنوان کرد و افزود: انتقال بین‌بخشی و تأمین آب از جاهای دیگر می‌تواند بر بسیاری از مشکلات منطقه فائق آید.

محمدیان بر اصلاح قیمت پایین شیر و برخی محصولات دیگر تاکید کرد و افزود: البته قبل از اینکه به دنبال افزایش قیمت محصولات کشاورزی باشیم باید برای کاهش قیمت تمام شده آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین بر لزوم تأمین سرمایه در گردش دامداری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: برای تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها، تامین سرمایه در گردش می‌تواند گره‌ای از مشکلات را باز کند.

وی حل مشکل تأمین ارزان و آسان نهاده‌ها را از کارهای اساسی در حل شدن مشکلات دامداران و مرغداران عنوان کرد و افزود: برای پیشرفت بخش کشاورزی منطقه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ایم.

محمدیان بر لزوم چاره‌اندیشی در احیای دریاچه ارومیه به سبب تاثیرات مخرب آن بر کشاورزی و اقتصاد منطقه تاکید  کرد و خواستار سرعت بخشیدن بر پروژه‌های مصوب عملیاتی در این مسیر شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول