اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

اهانت به پیامبر موجب گسترده‌تر شدن اسلام در جهان می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: آمریکا و غرب بدانند که با اهانت به پیامبر و مقدسات، اسلام در جهان گسترده‌تر خواهد شد.

اهانت به پیامبر موجب گسترده‌تر شدن اسلام در جهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز جمعه سراوان اظهار داشت: اهانت نفرت‌انگیز دشمنان به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) را شدیدا" محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به سوره کافرین، اهداف مهم اهانت‌کنندگان به مقدسات شامل تصویری نادرست از اسلام برای جلوگیری از گسترش آن در غرب و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و ارائه تصویری نادرست از اسلام برای خود مسلمانان نا آگاه و مبارزه با ادیان الهی به عنوان مانعی بزرگ برای رسیدن به اهداف پلیدشان است.

امام جمعه سراوان راه‌های مقابله با اهانت به مقدسات اسلام را انسجام و همبستگی مسلمانان، گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی به ویژه بزرگان و اندیشمندان عنوان کرد و افزود: پیش از آنکه نامحرمان از عیوب و نواقص ما آگاه شوند باید خودمان پیشقدم شده و ضعف‌ها و انحرافات را از بین برده و مطالعه برای آشنایی با فرهنگ اسلامی افزایش یابد و از ابزارهای گوناگون اسلامی برای معرفی اسلام ناب محمدی استفاده شود.

دهقان تصریح کرد: دیدگاه قرآن و حکم فقهی توهین به رسول نورانی مکرم اسلام (ص) این است که از دشنام‌دادن و به کار بردن الفاظ رکیک و خلاف اخلاق انسانی در مورد پیامبر اسلام (ص) و یا یکی از ائمه شیعه پرهیز شود در غیر این صورت، حکم آن اعدام است.

وی افزود: محقق حلی می‌گوید " اگر کسی به نبی اکرم (ص) ناسزا بگوید شنونده می‌تواند او را به قتل برساند به شرطی که بر جان و مال خود بیمناک نباشد و همچنین ناسزا گفتن به یکی از ائمه (ع) نیز همین حکم را دارد.

خطیب جمعه سراوان اضافه کرد: فقهای اهل سنت نیز، دشنام‌دهنده به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را مرتد و کافر می‌دانند.

دهقان به 25 شهریورماه روز اشغال بیروت توسط صهیونیست‌های متجاوز و 26 شهریورماه روز کشتار فلسطینیان به دستور شاه حسین اردنی (سپتامبر سیاه) و کشتار فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط صهیو‌نیست‌ها را محکوم کرد.

وی فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران را به عموم مسلمانان تبریک گفت و بیان داشت: هویت زن در ایران اسلامی باید چنان باشد که چشم دنیا را به خود جلب کند، حجاب، حافظ عفت زن و بی‌حجابی، مقدمه نابودی زن بوده و عفت زنان مهم‌ترین عنصر برای شخصیت آنان است.

امام جمعه شهر مرزی سراوان ادامه داد: حضور و مشارکت فعال مؤمنان در کنار مقدسات الهی به ویژه پیامبر (ص) و قدرت نمایی ایمان و حکومت اسلامی و ریشه دواندن بیداری اسلامی و دعوت از عدالت خواهان جهان و مبارزه با استکبار جهانی، موجب می‌شود تا دشمن به خشم آید و نتواند خود را کنترل کند و دیوانه‌وار خود را به این در و آن در می‌زند و از خشم خود را سرزنش کرده و گاه حمله‌ور می‌شود.

دهقان گفت: هدف از جنگ نرم، تسلط بر اذهان و قلوب ملت‌ها بوده، یعنی چیره‌شدن بر عقل و احساسات دیگران، و خود را در میان دشمنان و افراد تحت بندگی شیطان و ابلیس دیدن، بنابراین بندگان و بردگان اهل شقاوت از درون با فروپاشی مواجه خواهند شد.

در پایان نماز جمعه، نمازگزاران با همراه داشتن پلاکارد به شکل تجمع و با سردادن شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، صهیونیست و آمریکا، دشمن دین خدا، توهین به ساحت نبی، توهین به ادیان خداست و توهین به ساحت نبی، توهین به مسلمین است"، خشم و انزجار خود را نسبت به فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام نشان دادند.

همچنین قطعنامه‌ای توسط راهپیمایی‌کنندگان درباره اعتراض آنان علیه هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) قرائت شد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول