اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جهان اسلام نسبت به توهین به پیامبر (ص) بی‌تفاوت نیست

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته نیز شاهد اقدامات مذبوحانه‌ استکبار در اهانت به مقدسات بوده‌ایم، گفت: جهان اسلام نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیست و با اهانت کنندگان به شدت برخورد خواهد کرد.

جهان اسلام نسبت به توهین به پیامبر (ص) بی‌تفاوت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز شاهد اعتراض در اقصی نقاط جهان و واکنش جدی به این اقدام صهیونیست‌ها و آمریکا هستیم و مسلمانان نشان دادند اهل غیرت، شوکت و عزت‌اند و استکبار نمی‌تواند به ساحت مقدس بالا‌ترین و والا‌ترین شخصیت جهان جسارت کند.

وی با بیان اینکه از این گستاخی بی‌شرمانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به شدت ناراحت هستیم، تصریح کرد: آن‌ها قصد داشتند با این جسارت در میان مسلمانان تفرقه افکنی کنند در حالی که با این توطئه شنیع، نقاب از چهره استکبار جهانی کنار رفت و دست آن‌ها رو شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از ساخت این فیلم احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان را در اقصی نقاط جهان جریحه دار کردند و اکنون بازخورد‌ها و واکنش این رفتار خود را بسیار شدید‌تر دریافت کردند.

حسینی با اشاره به تصمیم مجلس مصر برای اخراج سفیر آمریکا از این کشور، افزود: سران کشورهای اسلامی باید به احساسات ملت خود احترام بگذارند و بیش از این سرسپرده آمریکا و غرب نباشند چراکه مطمئن باشند آمریکا همه برنامه‌ها و اقدامات خود را تنها در راستای منفعت طلبی انجام می‌دهد و در ‌‌نهایت، همراهی با استکبار و یا سکوت در مقابلشان، موجب پشیمانی و ضرر کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی گفت: سالانه میلیارد‌ها دلار در هالیوود برای ساخت فیلم‌هایی در راستای ضعیف نشان دادن مسلمانان و گمراه کردن آن‌ها ساخته می‌شود و هدف نهایی آن‌ها این است که در این فیلم‌ها مسلمانان را تروریست نشان دهند.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آزادی بیان این نیست که عواطف و احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان جریحه دار شود و کشورهای اسلامی نباید با بی‌تفاوتی، عرصه را برای توهین بیشتر و دیگر اقدامات استکبار فراهم کنند.

حسینی بار دیگر تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید تکلیف خود را مشخص کنند به ویژه کشورهایی مانند لیبی، مصر و تونس که تحولات منطقه‌ای و اسلامی داشته و بیداری اسلامی را تجربه کردند، از این کشور‌ها و سران آن‌ها بیشتر انتظار می‌رود در محکوم کردن این توطئه و نقشه استکبار تلاش نمایند و با عدم خرید کالاهای آمریکایی، انزجار خود را از استکبار به طور عملی نشان دهند.

وی اظهار داشت: هنرمندان و جامعه فرهنگی هنری ما هم باید بکوشند با ابزارهای هنری نسبت به معرفی چهره نورانی پیامبر اکرم (ص) و اشاعه آموزه‌های ناب قرآن و اسلام اقدام نمایند و تولیدات جذاب و با محتوایی ارائه دهند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول