اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

توهین به پیامبر خدا همانند توهین به حضرت مسیح (ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: کفار چون نمی‌توانستند مستقیما به حضرت عیسی (ع) اهانت کنند به خاتم الانبیاء (ص) توهین کردند و با این کار به دنبال آن هستند که میان دینداران فتنه ایجاد کنند.

توهین به پیامبر خدا همانند توهین به حضرت مسیح (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری، اجتناب و دوری از نافرمانی از دستورات خداوند و گناهان اظهار کرد: تقوا سبب عزت، شرافت و سربلندی انسان می‌شود و انسان متقی انسانی است که مورد تجلیل خداوند و ملائکه و فرشتگان خواهد بود.

وی افزود: انسانی که رعایت موازین شرعی را نکند و اهل تقوا نباشد در محضر هیچ کس مورد احترام نیست و در قلب هیچ کس جایی ندارد.

حجازی در ادامه با بیان اینکه انسان متقی در قلوب همه جای دارد و به عزت و سربلندی می‌رسد، افزود: مشکلات زندگی و دنیوی از مجرای تقوا و خودسازی و ارتباط با خداوند برطرف می‌شود و همه ما انسان‌ها باید تلاش کنیم از تقوا پیشگان و بندگان خالص خداوند باشیم.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: خداوند بر مردم و مملکتی که اهل خوشگذرانی و نافرمانی از دستورات او باشند عذابی بزرگ نازل و زندگی را برای آن‌ها سخت خواهد کرد.

حجازی با تأکید بر این که انسان‌هایی که خداوند را فراموش می‌کنند، خداوند نیز آن‌ها را فراموش خواهد کرد و به رستگاری نمی‌رسند، اظهار کرد: در صورتی که ارتباط انسان با خداوند قوی باشد تمام مشکلات دنیوی و زندگی حل خواهد شد و کلید رفع همه مشکلات تقوا است.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به اقدام اهانت‌آمیز آمریکایی‌ها به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، بیان کرد: اقدام ناشایست آمریکایی‌ها در توهین به ساحت مقدس رسول خدا نشانه ضعف فرهنگی و اجتماعی آنان و حقانیت پیامبر اسلام است.

وی با بیان اینکه توهین به پیامبر خدا توهین به حضرت مسیح (ع) است، ادامه داد: آنان چون نمی‌توانستند مستقیما به حضرت عیسی (ع) اهانت کنند به خاتم الانبیاء (ص) توهین کردند و با این کارشان به دنبال این هستند که میان دینداران فتنه ایجاد کنند.

 

دشمنان به دنبال مشغول کردن افکار مسلمین هستند

 

حجازی افزود: یکی دیگر از دلایلی که باعث شد دشمنان اسلام این حرکت ناشایست را مرتکب شوند این بود که آنان می‌خواهند افکار مسلمین جهان را مشغول کنند و به اهداف خود برسند ولی نمی‌دانند که مسلمین وابسته به جایگاهی هستند که آن جایگاه تمام پرده‌ها را کنار می‌زند و با داشتن شخصیت‌های بزرگی همچون مقام معظم رهبری تمام فتنه‌ها را رو می‌کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امروزه بعد از فروپاشی قطب شرق، قطب غرب به این وسوسه افتاده که در عالم فقط غرب می‌تواند تصمیم بگیرد و در حال حاضر دشمنان تنها مانع رسیدن به اهداف خود را اسلام می‌دانند که در رأس آن پیامبر خدا (ص) است.

حجازی بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که آمریکا در مصر سفارت ندارد و فتنه‌گران از این کشور بیرون رانده شدند و پرچم لا اله الا الله بر سفارت آن‌ها نصب شد که باید به همه مردم این کشور و تمام کشورهای بیداری اسلامی آفرین گفت.

وی با اشاره به هفته حج گفت: موضوع تشرف به خانه خدا موضوع بسیار مهمی است و امسال انسجام و اتحاد مسلمین در کنگره حج کمر دشمنان اسلام را می‌شکند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم وعده‌های وزیر به خصوص در زمینه حل مشکلات فرودگاه گچساران و راه‌اندازی آن در ظرف 15 روز آینده عملی شود.

به گزارش فارس مردم گچساران پس از اقامه نماز جمعه  با برپایی راهپیمایی، ساخت فیلم موهن ضد اسلامی توسط  ایادی آمریکایی را محکوم و انزجار خود را با شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام داده و ارادت خود را به ساحت مقدس رسول‌الله (ص) نشان دادند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول