اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

آمریکا جاهلیت مدرنش را ثابت کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بار دیگر با توهین به پاک‌ترین و مقدس ترین‌ها، جاهلیت مدرن خود را به همه جهان ثابت کردند.

آمریکا جاهلیت مدرنش را ثابت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام‌ علی‌ عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز‌ جمعه شهر الوند که در مسجد حضرت‌ ابوالفضل‌(ع) این شهر برگزار‌ شد، با اشاره به انتشار فیلم ضد اسلامی و اهانت اخیر آمریکا به ساحت پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: همانند زمان زندگی پیغمبر (ص) که بسیاری از مردم، به دلیل عدم شناخت درست، پیامبر الهی خویش را به استهزا می‌گرفتند، امروز نیز عده‌ ناچیزی از مردم جهان که همان صهیونیست‌ها و مستکبران هستند، حرمت‌شکنی کرده‌اند که این تنها نشان از درست نشناختن پیامبر اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: باید تفکر شیطانی سلمان رشدی‌ها را نابود کرد و گرایش به حضرت محمد (ص) را در سراسر دنیا گسترش داد.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: آمریکا بار دیگر جاهلیت خود را به اثبات رساند و دشمنی خود با دین اسلام را برای مردم جهان آشکار کرد.

عادل‌پور افزود: گسترش اسلام در عرصه سیاسی با عنوان بیداری اسلامی یاد می‌شود و با توجه به بیداری اسلامی در میان بسیاری از ملت‌ها، ترس ظالمان و دشمنان از نور الهی و هدایت‌های نبوی آشکار شده است.

وی خطاب به مسلمانان جهان اظهار کرد: مسلمانان باید با هشیاری کامل در مقابل جاهلیت مدرن بایستند و بدانند تمام ترس دشمنان به‌ خاطر حیات نوین اسلام و قرآن و بیداری اسلامی است.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به تفکر امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب عنوان کرد: در حالی که ملت‌ها به شناخت کاملی از اسرائیل دست نیافته بودند، امام خمینی (ره) از همان آغاز انقلاب، آمریکا و اسرائیل را دشمن اسلام شناخت و از مردم جهان به ویژه مسلمانان خواست تا در راستای نابودی اسرائیل تلاش کنند.

عادل‌پور در ادامه در خصوص بحث مهدویت اذعان کرد: یکی از شباهت‌های حضرت مهدی (عج) با حضرت آدم (ع)، خلیفه بودن هر دوی آنها بر روی زمین است

وی با اشاره به آیه  "انی جاعل فی‌الارض خلیفه" از قرآن کریم خاطر نشان کرد: خداوند جانشینی پیامبران (ص) و امامان بر روی زمین را وعده داده تا ریشه ظلم از زمین برچیده شود.

امام جمعه شهر الوند افزود: حضرت مهدی هنگام ظهور در مکه، حمد و سپاس خداوند را بر زبانش جاری می‌کند و نوید وعده الهی را بر حق خویشتن به مردم می‌دهد.

عادل‌پور در خصوص ویژگی‌های اهل تقوا عنوان کرد: انسان‌های باتقوا عقل‌گرا و متفکر هستند و با دیده‌ عبرت به عاقبت ظالمان می‌اندیشند.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، حجاب را مایه عزت و سربلندی زن مسلمان دانست و از خواهران نمازگزار خواست تا با پوشش و حجاب مناسب در جامعه ظاهر شوند.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: بیش از 40 میلیون دانش‌آموز و دانشجو با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها، از فرصت تحصیل که نظام مقدس جمهوری اسلامی آن را فراهم آورده است، بهره خواهند برد.

عادل‌پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان البرز و نیز وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به گسترش مدارس قرآنی و تفکر دینی در مدارس، مسئولان و والدین دانش‌آموزان باید طوری رفتار و برنامه‌ریزی کنند تا معنویات و حجاب در آموزشگاه‌ها و محل‌های تحصیل نهادینه شود.

گفتنی است در پایان نماز جمعه، راهپیمایی مردم در پاسخ به اهانت آمریکا به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت که در آن مردم با شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" مشت محکمی بر دهان استکبار زدند.

انتهای پیام/ی۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول