اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری فردوس:

تکمیل موزه مردم‌شناسی فردوس همکاری مردم را نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس گفت :برای آغاز به کار موزه مردم‌شناسی شهرستان فردوس نیازمند همکاری مردم این شهرستان هستیم.

تکمیل موزه مردم‌شناسی فردوس همکاری مردم را نیاز دارد

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: موزه‌های مردم‌شناسی در بازشناسی هویت و فرهنگ بومی مردم منطقه و انتقال آن به نسل‌های آینده بسیار موثر است.

وی افزود: موزه‌های مردم‌شناسی تابلوی تاریخی و اصالت فرهنگی هر منطقه شامل تصاویر، حرفه‌های قدیمی، صنایع دستی، نوع پوشش و آداب و رسوم آن منطقه را در برمی‌گیرد و در معرفی فرهنگ منطقه نیز نقش بسزایی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس تصریح کرد: موزه‌ها با توجه به محتوا و عملکرد خود علاوه بر تثبیت و بازخوانی فضای تاریخی و فرهنگی و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمان ماندگاری مسافر و گردشگر در منطقه را نیز بالا برد.

شبنم‌زاده با اشاره به اینکه دولت تنها بستر و فضای موزه‌ها را فراهم می‌کند، یادآور شد: مردم هر منطقه نقش اصلی در رونق موزه‌ها را دارند بنابراین موزه‌های مردم‌شناسی به طور مستقیم توسط خود مردم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از موزه مردم‌شناسی شهرستان فردوس در آینده نزدیک خواستار همکاری مردم این شهرستان در ارتباط با اهدای اشیای قدیمی به این موزه شد.

*صدور شناسنامه برای اشیای اهدایی به موزه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس گفت: مردم می‌توانند اشیای قدیمی خود را به صورت اهدایی و یا امانی به موزه مردم‌شناسی شهرستان تحویل دهند که در صورت اهدای اشیا، در کنار آثار نام اهداکننده نیز قرار می‌گیرد.

شبنم‌زاده افزود: برای همه آثار اهدایی و امانی شناسنامه اثر صادر و رسید به فرد تحویل می‌شود تا هر زمانی که خواست آثار امانی خود را از موزه پس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ارگان‌های مختلفی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ و جمع‌آوری آثار قدیمی مردم کرده و پس از پایان نمایشگاه آثار امانی را به صاحبان آثار پس نداده بودند، تصریح کرد: این اقدام سبب سلب اعتماد مردم شد و شاید عده‌ای گمان کنند که آثار امانی آنها به موزه نیز پس داده نمی‌شود در حالیکه این کار با صدور شناسنامه اثر و عقد قرارداد انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از مردم شهرستان خواست تا همه اشیایی که در زندگی عادی و روزمره مردم قدیم مورد استفاده بوده و همچنین تصاویری که به شهر قدیم فردوس ارتباط دارد را در اختیار موزه مردم‌شناسی این شهرستان قرار دهند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول