اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

هنر بصری به خوبی مذاهب دینی را به مخاطب منتقل می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از هنرهایی که قابلیت و ظرفیت انتقال مذاهب دینی را به مخاطب دارد، هنر بصری است.

هنر بصری به خوبی مذاهب دینی را به مخاطب منتقل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا باوندیان صبح امروز در همایش اندیشه‌های آسمانی در تربیت معلم شهید بهشتی، اظهار کرد: هنر تصویری و بصری با یکدیگر فرق دارد و هنر بصری به معنای اینکه شما از تصویر متعارفی که همه در حال دیدن آن هستند به شکلی تصویر را منتقل کنید که با تفسیر دیگری متفاوت باشد و این همان برانگیختگی مخاطب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: آن دسته از هنرهای بصری مورد توجه است که بتواند یک تصویر فراتر از تصویر متعارف در ذهن را به وجود آورد.

باوندیان خاطرنشان کرد: ایده هنری باید از بیان شروع شود تا به تبیین برسد و هنرمند باید بتواند مخاطب را از ظاهراندیشی به باطن هستی برساند.

طراح گرافیک و عضو انجمن خوش‌نویسان ایران در ارتباط با هنرهای مکتبی اظهار کرد: هنر مکتبی که بعد از انقلاب بسیار استفاده می‌شود، هنری است که در مضمون هنر والا و متعالی قرار می‌گیرد.

مسعود نجابتی افزود: برخلاف نظر بسیاری که هنر مکتبی را کلیشه‌ای تصور می‌کنند، هنر مکتبی در اختیار مفاهیم و موضوعات دینی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کانون‌های مساجد یک کارگروه‌هایی است که می‌توان در آنها به ایده‌ها پرداخت و آنها را تبیین کرد.

استاد دانشکده هنر با اشاره به کارگروه‌های مسجدی گفت: هنرمندی موفق است که بین مردم باشد و خاصیت کار گروهی در همین مردمی بودن است.

میری اظهار کرد: با دادن ایده باید برای اجرایی شدن آن ایده خودمان نیز کمک کنیم به طوری که در میدان حضور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از سال 88 متوجه شدیم که کسی در عرصه هنر انقلاب تلاش نخواهد کرد و خود هنرمندان مسجدی باید با انجام کار گروهی به ویژه در عرصه مساجد برای هنرهای انقلاب تلاش کنند.

استاد دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان مسجدی باید در کنار مسائل عبادی در جریان انقلاب و هنر انقلاب نیز تلاش کنند. 

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول