اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

حضور 146 هزار دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 146 هزار دانش‌آموز در سه دوره سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که حدود 70 هزار نفر در دوره ابتدایی هستند.

حضور 146 هزار دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، پرویز طاهری ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و  مدیران مجتمع‌های آموزشی شهرستان دنا اظهار کرد: مقام انسانیت باید به جایی برسد که سود کلان معنوی ببرد مثل سلمان فارسی که جزو اهل بیت محسوب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کسی که در دایره رحمت الهی قرار گیرد جزا و پاداش او بالاترین درجه خواهد بود و خداوند می‌فرماید «آیات الهی خیلی قیمتی است یکی از آن آیات خود انسان است که افضل آیات الهی است».

وی گفت: خداوند می‌فرماید «خودت را نباید مفت بفروشی تا قیمتی شوی قدر و منزلت خود را بدانید و نگذارید از مقدارتان کم شود» و ما در آستانه کار بزرگی هستیم چرا که ایرانیان برای علم و دانش ارزش قائلند.

طاهری اظهار کرد: زمانی که دارالفنون تأسیس شد ما را انباردار علم کردند و مغز علم را بردند و پوسته را برای ما گذاشتند.

وی با بیان این که هرکس با امامش برانگیخته می‌شود، گفت: امام مدرسه و حاکم مدرسه شما معلمان هستید.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید اول بررسی کنیم که چه کار‌هایی را باید انجام بدهیم و بعد برنامه‌ریزی کرده و سراغ انجام آن برویم.

این مسئول خطاب به مسئولان آموزشی این شهرستان گفت: کتاب و برنامه کاری خود را از مدرسه به مدرسه و کلاس به کلاس تنظیم و آماده کنید و هر کاری را سر جای خود انجام دهید چرا که اولین پایه نظم داشتن برنامه است.

طاهری اظهار کرد: قرآن کتاب زنده‌ها بوده نه مرده‌ها و کتاب مدیریتی است پس شما مدیران باید به تدبر قرآن بپردازید و اولین جمله قرآن بسم‌الله است یعنی جمله مدیریتی از آیه اول می‌توان یک کتاب مدیریتی نوشت و ما زیباترین سند یعنی سند تحول را با تفحص در همین کلام نوشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که باید در کارها خدا را ناظر خود بدانیم، افزود: وجدان کاری خیلی مهم است و امیرالمومنین علی (ع) بعضی اوقات به سلمان، ابوذر و دیگر اصحاب خود می‌فرمودند:

 شما موعظه کنید من گوش کنم و قرآن نیز قبل از هر چیز در مورد آفرینش می‌گوید و بعد بیان می‌کند که این جهان خود به خود نمی‌چرخد بلکه یک عزیزالحکیم پشت آن است و آن را می‌چرخاند.

طاهری به دستاوردهای مسابقات مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در مسابقات قرآن کریم در سطح کشوری از رتبه 23 به رتبه 5 رسیدیم در همین دو هفته گذشته در یزد مسابقات قرآنی کشور رتبه یک تا چهار کشور را به خود اختصاص دادیم و در رشته فوتسال اول و در رشته پرتاب نیزه سوم شدیم.

در این همایش که در سالن آموزش و پرورش شهرستان دنا برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، تجهیزات آموزشی و فضاهای، توجیه و تبیین و تبلیغ پروژه مهر جهت بازگشایی مدارس فعالیت خود را آغاز کرده است.

طاهری عنوان کرد: بیش از 146 هزار دانش‌آموز در سه دوره سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که حدود 70 هزار نفر در دوره ابتدایی هستند.

وی به اضافه شدن 58 فضای جدید آموزشی و 88 مدرسه پیش ساخته از فعالیت‌های انجام شده در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در جهت اجرای نظام 3-3-6 در تامین فضاهای آموزشی این تعداد فضای آموزشی اضافه گردیده است.

بهره‌مند رئیس آموزش و پرورش دنا هم گفت: در دنا 6 هزار و 700 دانش‌آموز در 145 آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

قاسمی دبیر ستاد ثبت‌نام در این همایش بیان کرد: کلاس اولی‌ها در جشن شکوفه‌ها روز چهارشنبه 29 شهریور سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول