اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بد لباس به مدارس گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید از ورود دانش‌آموزان پسر و دختر بد لباس به مدارس گچساران جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بد لباس به مدارس گچساران

یدالله مرادی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از ویژگی‌های جدید وضعیت مدارس در سال جدید تحصیلی در این شهرستان، موضوع هماهنگی پوشاک دانش‌آموزان است.

تشکیل ستاد تنظیم پوشاک در آموزش و پرورش گچساران

وی از تشکیل ستاد تنظیم پوشاک دانش‌آموزان برای نخستین بار در آموزش و پرورش گچساران خبر داد و افزود: پوشاک دانش‌آموزان از نظر شکل ظاهری موضوع مهمی بوده و حمایت از تولید داخلی البسه دانش‌آموزان نیز به طور ویژه مورد تأکید قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه در زمینه پوشاک مورد استفاده دانش‌آموزان در برخی موارد شاهد بروز ناهنجاری‌هایی در مدارس دخترانه و پسرانه بودیم، خاطرنشان کرد: امید است با تشکیل این ستاد این مسأله نیز برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در همین راستا جلسات متعددی با مدیران و تولیدکنندگان لباس مدارس در سطح شهرستان برگزار شد.

مرادی متذکر شد: در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار از ورود دانش‌آموزان پسر و دختر بد ‌لباس جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب فقط مختص دختران نیست و رعایت پوشش و حجاب اسلامی برای پسران نیز ضرورت دارد، یادآور شد: در سال‌های گذشته این روند جدی گرفته نشد که در سال جدید تحصیلی اعمال خواهد شد.

مرادی با اشاره به وضعیت پوشاک دانش‌آموزان دختر در سال جدید تحصیلی عنوان داشت: هماهنگی‌های لازم برای تهیه لباس‌های یکسان از تولیدی‌های تعریف‌شده در سطح شهرستان برای دانش‌آموزان دختر نیز به عمل آمده است.

لزوم تناسب نوع پوشش و دوخت لباس دانش‌‌آموزان با شئون اسلامی

مدیر آموزش و پرورش گچساران بیان داشت: لباس دانش‌آموزان باید از نظر دوخت و رنگ، ساده و دارای ظاهری آراسته و متناسب با محیط آموزشی و تربیتی مدرسه باشد.

مرادی با تأکید بر لزوم توجه به نوع پوشش اسلامی و متناسب با آموزه‌های دین مبین اسلام برای پسران و دختران در مدارس یادآور شد: لباس دانش‌آموزان علاوه بر پوشش، نشانی از وقار و عفاف آنان در کشور ایران اسلامی است.

وی گفت: شکل و دوخت لباس دانش‌آموزان باید با شئون اسلامی متناسب باشد و اجباری برای خرید لباس فرم مدرسه از یک فروشگاه و یا تولیدی خاص نیست.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول