اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

50 هزار دانش‌آموز اصفهانی از سرویس‌های مدارس استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا‌ و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی آتی حدود 50 هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان اصفهان با استفاده از سرویس‌های مدارس در سطح شهر جا‌به‌جا می‌شوند.

50 هزار دانش‌آموز اصفهانی از سرویس‌های مدارس استفاده می‌کنند

علی سلیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در راستای ساماندهی وضعیت حمل و نقل دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز از سوی آموزش و پرورش استان و سازمان تاکسی‌رانی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 48 شرکت حمل و نقل در سطح اصفهان در راستای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان فعال هستند، ادامه داد: البته این شرکت‌ها مجوز‌های مورد نیاز را از سوی سازمان تاکسی‌رانی برای فعالیت در زمینه سرویس‌های مدارس دریافت کرده‌اند.

رئیس گروه انجمن اولیا‌ و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه هم‌چنین این شرکت‌ها به تمام ادارات آموزش و پرورش نواحی پنج‌گانه اصفهان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: سال تحصیلی آتی حدود 50 هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان اصفهان با استفاده از سرویس‌های مدارس در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی نرخ کرایه سرویس‌های مدارس 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد، اضافه کرد: کرایه دریافتی از دانش‌آموزان در زمینه استفاده از خودرو‌های پیکان، پراید و پژو آردی برای دوره ابتدایی 34 هزار و 500 تومان، در دوره راهنمایی 36 هزار تومان و در دوره متوسطه 37 هزار و 500 تومان است.

سلیمی تاکید کرد: هم‌چنین هزینه دریافتی از دانش‌آموزان در زمینه استفاده از خودرو‌های سمند، پژو و خودرو‌های مشابه آن نیز در دوره ابتدایی 36 هزار و 800 تومان، در دوره راهنمایی 39 هزار تومان و در دوره متوسطه نیز 40 هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌چنین هزینه دریافتی از دانش‌آموزان در قبال استفاده از خودرو‌های هایس و ون مدل 85 به بالا در دوره ابتدایی 26 هزار و 800 تومان، در دوره راهنمایی 31 هزار تومان و در دوره متوسطه نیز 33 هزار تومان است، افزود: هزینه دریافتی از دانش‌آموزان در قبال استفاده از خودرو‌های هایس و ون مدل 84 به پایین نیز در دوره ابتدایی 23 هزار تومان، در دوره راهنمایی 27 هزار و 600 تومان و در دوره متوسطه نیز 27 هزار و 600 تومان است.

رئیس گروه انجمن اولیا‌ و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این مبالغ برای مسیر سه کیلومتری مشخص شده است، اظهار کرد: هم‌چنین برای فعالیت خودرو‌های شخصی در مسیر‌های بیش از سه کیلومتر به ازای هر کیلومتر اضافه 2 هزار تومان به مبلغ کرایه دانش‌آموزان اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هم‌چنین کرایه دانش‌آموزان در قبال استفاده از خودرو‌های هایس و ون تا چهار کیلومتر محاسبه شده است، ادامه داد: در مسیر‌های بیش از چهار کیلومتر به ازای هر کیلومتر اضافه‌تر یک‌ هزار و 650 تومان به کرایه دانش‌آموزان اضافه می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: هم‌چنین کرایه دانش‌آموزان در قبال استفاده از مینی‌بوس برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی 18 هزار و 500 تومان و برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی 21 هزار و 500 تومان است.

وی با بیان اینکه تمام این کرایه‌ها برای فعالیت سرویس‌های مدارس از روز‌های شنبه تا چهارشنبه محاسبه می‌شود، اضافه کرد: البته مدارسی که در روز‌های پنج‌شنبه فعال هستند 10 درصد به کرایه سرویس‌های آنها اضافه می‌شود.

رئیس گروه انجمن اولیا‌ و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان به فعالیت 8 هزار وسیله حمل و نقل عمومی در زمینه سرویس‌های مدارس در سطح استان اشاره و تاکید کرد: البته 3 هزار دستگاه از این خودرو‌ها در سطح شهرستان اصفهان سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سرویس‌های مدارسی که در سطح شهر برای حمل و نقل دانش‌آموزان فعال هستند، جواب‌گوی نیاز‌های حمل و نقلی دانش‌آموزان موجود هستند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول