اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

مازاد 24 درصدی پزشک خانواده در اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 24 درصد بیش از نیاز پزشک عمومی در اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان اردبیل ثبت نام کرده‌اند.

مازاد 24 درصدی پزشک خانواده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی ظهر امروز در ستاد راهبردی و اجرای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: ما در شهر مشگین‌شهر از مرداد ماه اجرای طرح پزشک خانواده را آغاز کردیم و 70 درصد کار انتخاب پزشک نیز در این شهر تاکنون صورت گرفته است به طوری که سرپرست خانوار با مراجعه به مراکز تعیین شده پزشک خانواده خود را انتخاب می‌کنند.

وی به روند انجام سرشماری در پنج شهر استان و همچنین جمع‌آوری اطلاعات و ورود آن به سامانه الکترونیکی سلامت اشاره کرد و گفت:‌ در پنج شهر واجد شرایط اجرای این طرح پرونده الکترونیکی سلامت برای شهروندان تدوین شده و به صورت آنلاین امکان دسترسی به آن وجود دارد.

پور‌فرضی خاطرنشان کرد: در شهرهای خلخال و گرمی نیز از سرپرست خانوارها خواسته‌ایم تا با مراجعه به مراکز تعیین شده نسبت به انتخاب پزشک خانواده اقدام کنند تا کسری و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت برطرف شود.

قائم مقام وزیر با اعلام اینکه در دو شهر پر‌جمعیت استان شامل اردبیل و پارس‌آباد اجرای این طرح از مهر ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود، یادآور شد: قرار است در این دو شهر که عمده جمعیت استان در آنها واقع شده بعد از اعلام آمادگی پزشکان عمومی سرپرست خانوارها به پزشکان عمومی این طرح مراجعه کرده و در قالب نظام ارجاع ثبت نام خود را انجام دهند.

پور‌فرضی گفت: ما بارها با پزشکان عمومی جلسه گذاشتیم و در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده با آنها رایزنی‌ داشته و عمده نگرانی‌های آنها را که بحث مسائل مالی و پرداختی بیمه‌ها بود سعی کردیم برطرف کنیم.

این مسئول ابراز داشت:‌ بیمه‌ها متعهد شدند تا پنجم هر ماه 80 درصد هزینه‌های درمانی پزشکان را پرداخت کنند و اگر در این کار تاخیری صورت گیرد دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تسویه حساب خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: شهروندان باید مطلع باشند که بعد از ثبت نام در طرح پزشک خانواده به سرعت و در کمتر از یک ماه ویزیت و چکاپ اولیه و پایه صورت می‌گیرد که در سطح اول هیچ هزینه‌ای در قبال ویزیت و دارو دریافت نخواهد شد.

در‌آمد پزشکان از قبل اجرای طرح پزشک خانواده 6 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌فرضی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم برای بستری شدن نیز تنها 5 درصد هزینه‌ها را جیب خود پرداخت می‌کنند، ادامه داد: ما بر اساس آخرین ارزیابی‌ها متوجه شدیم که متوسط نسخه هر پزشک عمومی در هر ماه 220 مورد است که در‌آمد آن با احتساب هزینه مطب و هزینه‌های جانبی حدود 2 میلیون و 240 هزار تومان است در حالی که پزشکان عمومی در اجرای طرح پزشک خانواده با احتساب پوشش 2 هزار و 500 نفر جمعیت و دریافت سرانه برای هر نفر 2 هزار و 100 تومان در‌آمدی بالغ بر 6 میلیون و 250 هزار تومان در هر ماه خواهند داشت.

وی افزود: ‌البته بخشی از این هزینه به عنوان هزینه پرستاری و مامایی پرداخت خواهد شد که رقم آن 750 هزار تومان است.

قائم مقام وزیر با قدردانی از تمام رسانه‌ها در انعکاس مناسب و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده به تمام اقشار جامعه، گفت:‌ ما از صدا و سیما انتظار بیشتری داریم تا مزایای این طرح را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

پور‌فرضی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بر اساس آخرین تصمیم جلسه شورای سلامت قرار بود دستگا‌ه‌های اجرایی نیز هماهنگی لازم را با کارشناسان در توضیح و تبیین بیشتر این طرح انجام دهند که تاکنون هیچ دستگاهی در این زمینه اعلام آمادگی نکرده در حالی که اولویت اطلاع‌رسانی در اجرای این طرح در مجموعه آموزش و پرورش بیشتر احساس می‌شود چرا که گیرندگان خدمات و انتقال مبانی این طرح به دانش‌آموزان می‌تواند کمک موثری به اجرای روان طرح پزشک خانواده کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول