اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت مطرح کرد

طرح پزشک خانواده شهری متوقف نمی‌شود/ حمایت دولت از طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نگرانی مالی در اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد، گفت: طرح پزشک خانواده شهری متوقف نمی‌شود.

طرح پزشک خانواده شهری متوقف نمی‌شود/ حمایت دولت از طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد شریعتی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح پزشک خانواده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسیده بود در اجرای طرح پزشک خانواده  وقفه‌ای ایجاد شد، اظهار داشت: اصلا این طور نیست، ولی افتتاح طرح پزشک خانواده در هر استان منوط به بازدید کارشناسان وزارت بهداشت است.

وی بیان داشت: تعدادی از استان‌ها در لیست بازدید هستند و پس از بازدید اجازه  افتتاح طرح پزشک خانواده داده می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه از چند استان کشور تقاضای در اجرای طرح پزشک خانواده بازدید انجام شد، گفت: به استان‌های متقاضی اعلام کردیم که نواقص موجود در اجرا را رفع کنند تا این طرح انجام شود.

قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمان تاکید کرد: نواقصی که در برخی استان‌ها مشاهده شد منشاء مالی و فنی نبود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده دولت به ما دو سال وقت داده است، افزود: همه تلاش ما این است که این طرح به خوبی اجرا شود.

شریعتی گفت: به استان‌هایی اجازه افتتاح طرح پزشک خانواده داده می‌شود که برنامه‌های تعیین شده را به خوبی ارائه دهند.

این مسئول یادآور شد: در برخی از استان‌های متقاضی اجراء طرح پزشک خانواده زیر ساخت‌های مخابراتی مناسبی ندارند و ما تاکید کردیم که پس از تکمیل زیر ساخت‌های مخابراتی اجازه افتتاح داده می‌شود.

* طرح پزشک خانواده به یک دولت یا جناح خاصی نیست

شریعتی در ادامه درباره افتتاح طرح پزشک خانواده در 12 استان کشور بیان داشت: افتتاح طرح پزشک  خانواده در این 12 استان پس از بازدید مسئولان وزارتخانه انجام می‌شود.

این مسئول در مورد منابع مالی طرح پزشک خانواده  بیان داشت: طرح پزشک خانواده یکی از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به منابع مالی بسیار مناسبی دارد ولی منابع مالی دولت فراتر از اجرای طرحی مانند طرح پزشک خانواده است و این برنامه مورد حمایت دولت است.

وی درباره مسئله کمبود پزشک بیان داشت: در حال حاضر نه کمبود پزشک داریم و نه آمار اضافه داریم، در حال حاضراز نظر تعداد پزشک و تعداد افراد مراجعه کننده در حالت عادی هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های آینده با افزایش سرانه افزایش می‌یابد و به تعداد پزشک اضافه می‌شود.

شریعتی در مورد ضمانت اجرایی طرح پزشک خانواده بعد از این دولت بیان داشت: طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است و کاری نیست که وابسته به یک دولت و یا جناح خاصی باشد.

شریعتی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده در برنامه چهارم و پنجم توسعه آمده است.

وی در پایان یادآور شد: دولت، مسئولان وزارت بهداشت و تعاون برنامه‌ریزی کردند در این امر وارد شدند و بر اساس برنامه پنجم در دولت‌های بعدی نیز این برنامه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول