اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس داوری فوتبال:

کمیته داوران تشریفاتی شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس داوری فوتبال گفت: کمیته داوران نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و این به منزله تشریفاتی شدن آن است.

کمیته داوران تشریفاتی شده است

حیدر سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بحث‌هایی که این روزها در جامعه داوری فوتبال به وجود آمده، ناشی از ساختارهای ضعیف و بدون پشتوانه کمیته داوران و دپارتمان داوری است که از ناهماهنگی بین این دو حکایت دارد.

وی افزود: کمیته داوران باید یک مرجع تصمیم‌گیری باشد و دپارتمان داوری فوتبال ایران هم به عنوان رکن اجرایی، این تصمیمات را که از بالاترین مرجع داوری صادر می‌شود، اجرایی کند اما انگار رأس دپارتمان که به عهده حسین عسکری است هیچ‌گونه هماهنگی و تبعیتی از کمیته داوران ندارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ساختار این دو تشکل داوری به گونه‌ای است که اگر درست به وظایف خود عمل کنند شاهد رشد و ارتقا داوری خواهیم بود اما خودسرانه عمل کردن دپارتمان داوران بدون هماهنگی با کمیته نشان می‌دهد که داریم پس‌رفت می‌کنیم.

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: اختلافات به وجود آمده در کمیته داوران و عدم حضور فنایی و مرادی در جلسات کمیته، بیانگر وجود اختلاف در این دو تشکل داوری است و هیچ‌گونه عزمی برای بهبود این وضعیت وجود ندارد.

سلیمانی گفت: یکی از مباحث مطرح شده کنونی انتخاب لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران است که بدون انجام آزمون ورودی و عدم تطابق با اصول کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده است و اکثر داوران انتخابی که توسط شخص حسین عسکری انتخاب شده‌اند از هم‌اکنون مشخص است که نمی‌توانند در لیست کنفدراسیون جایی داشته باشند.

وی افزود: یکی از ملاک‌های کنفدراسیون برای انتخاب داوران بین‌المللی، تسلط به زبان انگلیسی است که در لیست ارائه شده توسط دپارتمان داوری تنها سه داور الیت ایرانی یعنی فغانی، ترکی و مظفری این خصوصیت را دارند و بقیه از این توانایی برخوردار نیستند.

سلیمانی تصریح کرد: در تهیه این لیست هیچ‌گونه مشورتی با اعضای کمیته داوران صورت نگرفته است و فقط از آنها خواسته شده تا این نفرات را تأیید کنند که دو تن از اعضای کمیته داوران تا کنون زیر بار آن نرفته‌اند.

وی گفت: کمیته داوران فوتبال که قانوناً مرجع تصمیم‌گیرنده است هم‌اکنون با تک‌روی دپارتمان داوری، به تشکیلاتی منفعل و تشریفاتی مبدل شده است و با این اوصاف نمی‌توان به بهبود اختلافات به وجود آمده امیدوار بود.

وی راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را تشکیل یک نهاد هماهنگ کننده و با قدرت فراوان دانست و گفت: باید برای تشکیل اتحادیه داوران فوتبال هرچه سریع‌تر اقدام شود و در این اتحادیه از همه داوران کنونی که مشغول قضاوت هستند و تعدادی از داوران پیشکسوت دعوت شود تا امور داوری فوتبال ایران را سر و سامان دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول