اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت در فستیوال زیر 14 سال آسیا

داور جوان فوتبال قم موفق به کسب مدرک داوری آسیا شد

خبرگزاری فارس: داور جوان و آینده‌دار فوتبال استان قم با شرکت در فستیوال زیر 14 سال آسیا جدیدترین علوم و تکنیک‌های داوری را زیر نظر مدرسان AFC آموزش دید.

داور جوان فوتبال قم موفق به کسب مدرک داوری آسیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در سال‌های اخیر همواره هر جا صحبت از فوتبال می‌شود تمام علاقمندان و دوستداران این رشته ورزشی نام چهره‌هایی همچون حسین نجاتی را به عنوان داور مطرح و با تجربه فوتبال استان قم می‌شناسند.

نجاتی که تخصص و مدرک کمک داوری بین‌المللی فوتبال را دارد سال‌ها در میادین مختلف داخلی و برون مرزی پرچمدار داوران فوتبال استان قم در عرصه‌های مهم این رشته ورزشی پرطرفدار بود ولی اکنون جوانانی از داوران فوتبال استان قم جا پای این داور مطرح می‌گذارند.

داوران جوان فوتبال استان قم در سال‌های اندکی که از بازنشستگی و پایان دوران داوری حرفه‌ای حسین نجاتی در فوتبال می‌گذرد، از تجارب و اندوخته‌های سال‌ها داوری این چهره مطرح داوری فوتبال استان قم و کشورمان در کسوت رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم بهره می‌برند.

نجاتی که زمانی اعتماد متولیان و با تجربه‌های داوری به هوش و زکاوتش موجب بروز استعدادش در داوری فوتبال شد و توانست در عرصه بین‌المللی یکی از چهره‌های موفق ورزش قم در عرصه قضاوت‌های ورزشی مهم نام بگیرد، اکنون خود مشوق جوانان جویای نام و مستعد خدمت در این میدان است.

در یکی دو سال اخیر چهره‌ای همچون علی صفایی توانسته است با بروز استعدادهای خود در زمینه داوری، گام به جمع داوران پرتلاش و آینده دار فوتبال کشورمان بگذارد و هم‌اکنون در لیگ‌های دسته‌های اول و دوم جام آزادگان قضاوت می‌کند.

اما امروز جوان دیگری به نام سعید باهنر این توانمندی و شایستگی را از خود نشان داده است که جامعه داوری فوتبال استان قم و کشورمان به وی به عنوان یکی از داوران آینده‌دار فوتبال کشورمان در سال‌های آتی سرمایه‌گذاری کند.

باهنر جوان و مستعد در فستیوال زیر 14 سال آسیا که در کشور پاکستان برگزار شد به عنوان داور در دوره آمادگی داوری که به مدت پنج روز و زیر نظر عنایت رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان و جیم مدرس بین‌المللی از کشور استرالیا برگزار شد، حضور یافت.

باهنر در این دوره با گذراندن آزمون‌های تئوری و عملی با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز خود، برای مرحله بعدی این فستیوال که کمتر از سه ماه دیگر یعنی در مهر ماه سال جاری به میزبانی کشور مالزی برگزار می‌شود انتخاب شد.

این داور جوان فوتبال استان قم بعد از گذراندن موفق دوره‌های داوری زیر نظر مدرسان داوری از کشورمان و استرالیا، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، در فستیوال زیر 14 سال آسیا به امر قضاوت مسابقات نیز پرداخت تا جامعه داور فوتبال به وی به عنوان یکی از داوران آینده‌دار فوتبال قم نگاه کند.

باهنر در حال حاضر با 23 سال سن در داوری رشته پرطرفدار فوتبال فعالیت می‌کند در حالی که داوری در این رشته را از سال 1384 آغاز کرده است و نکته جالب اینکه استان قم در حال حاضر حدود 10 داور ملی فوتبال دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول