اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شهروندان هر سال 2 بار حق تعویض پزشک خانواده را دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شهروندان هر سال دو بار فرصت دارند در صورت نارضایتی از پزشک خانواده نسبت به تعویض و انتخاب جدید اقدام کنند.

شهروندان هر سال 2 بار حق تعویض پزشک خانواده را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان که با محوریت پزشک خانواده در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ‌اجرای پزشک خانواده در قانون برنامه پنجم تاکید شده و در دو سال اول اجرای این قانون باید زمینه عملیاتی آن اجرا شود به طوری که وزیر بهداشت بارها اعلام کرده است که از این به بعد وزیر پزشک خانواده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد راهبردی و اجرایی در استان برای اجرای مطلوب این طرح خاطرنشان کرد: استان اردبیل جزو نخستین استان‌های کشور است که در اجرای این طرح موفق عمل کرده و توانسته است بسیاری از مشکلات و معایب احتمالی در زیر‌ساخت اجرای این طرح را برطرف کند.

قائم مقام وزیر با اعلام اینکه وزارت بهداشت 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته است، یادآور شد: منابع مورد نیاز اجرای این طرح پیش‌بینی شده تا در صورتی که بیمه با کسری اعتبار مواجه شود بتواند از طریق این اعتبار جبران مافات صورت گیرد.

پور‌فرضی در خصوص حضور مسافران و گردشگران ورودی به یک شهر در قالب نظام ارجاع گفت: در هر شهر قرار است به تعداد 10 هزار تا 30 هزار نفر جمعیت یک مرکز شبانه‌روزی دایر شود که افراد مسافر و گردشگر بیمار می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و  تحت مداوا قرار گیرند.

این مسئول تاکید کرد: هر چند در قانون حریم 1.5 کیلومتری در انتخاب پزشک پیشنهاد شده بود اما این محدودیت با همت وزارت بهداشت برداشته شده و مردم در شهرها مختار هستند پزشک خانواده‌شان را انتخاب کنند و در مراجعه به آنها دچار مشکل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افتتاح رسمی اجرای پزشک خانواده و ستاد اجرایی آن با حضور وزیر کشور در روزهای آینده در استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: ما از اردیبهشت ماه به صورت رسمی فعالیت‌های اجرایی‌مان را در قالب ستاد راهبردی و اجرایی آغاز کردیم و بر اساس قانون در پنج شهر این استان با جمعیت بالای 20 هزار نفر شامل اردبیل، پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال پزشک خانواده اجرا می‌شود.

پور‌فرضی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در روستاها پیش از این طرح پزشک خانواده اجرا شده و با نتایج مثبتی نیز روبرو بوده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول