اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر در آموزش متوسطه:

تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه‌ها فرصتی برای ارتقای آموزش است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بهترین زمینه برای ارتقای آموزش و مهارت دانش‌آموزان است.

تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه‌ها فرصتی برای ارتقای آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید محسن حسینی‌ ارسنجانی صبح امروز در نشست با برخی از دبیران و مربیان آموزش و پرورش  اردبیل اظهار داشت: با تعطیلی پنجشنبه و جمعه فرصتی مناسب برای مرور کتاب‌های درسی و برنامه‌ریزی عملی در نظام آموزش و پرورش فراهم شده است.

این مسئول افزود: سعی می‌کنیم از این دو روز برای آمادگی روحی و روانی دانش‌آموزان برای تحصیلات مطلوب و کیفی استفاده کنیم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه ادامه داد: تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب شده کنکوری‌ها نیز بتوانند به صورت جدی موضوع مهارت‌آموزی و تست‌زنی خود را جدی تلقی کرده و از این فرصت برای حفظ آمادگی بیشتر خود استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: امسال برای اولین بار در پایه دوم و ششم ابتدایی کتاب‌های درسی جدید را تدوین و تهیه کردیم و از مهر ماه امسال قرار است معلمان آموزش دیده این مقاطع تحصیلی به تربیت دانش‌آموزان اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار این تغییرات سعی شده در سایر پایه‌های تحصیلی نیز ارتقای کیفی با آموزش معلمان و مهارت آموزی آنها مد نظر باشد تا زمینه مستعدی را برای تحول نظام آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور فراهم آوریم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ظریف‌ترین مفاهیم و مبانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینی در پایان بیان داشت: اگر در تحول بنیادین به مسئله معلم و همچنین محتوای کتب درسی و بهینه‌سازی فضای آموزشی توجه شده ناشی از رویکرد جدی این سند است که می‌تواند کشورمان را در افق 20 ساله به عنوان آموزش و پرورش تراز اول در خاورمیانه مطرح کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول