اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره ارشاد البرز خبر داد

آغاز عملیات احداث نمایشگاه دائمی مد و لباس ایرانی در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از آغاز عملیات احداث نمایشگاه دائمی مد و لباس ایرانی در این استان خبر داد.

آغاز عملیات احداث نمایشگاه دائمی مد و لباس ایرانی در البرز

مجتبی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تهاجم فرهنگی غرب علیه کشورهای اسلامی، تلاش آنها برای ترویج لباس‌های نامتعارف و مخالف فرهنگ اسلامی در میان جوانان مسلمان است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد تبلیغات و هجمه سنگین غربی‌ها برای منحرف ساختن ذهن جوانان مسلمان و ترویج لباس‌های مبتذل و غیر اخلاقی در ممالک اسلامی هستیم.

* باید جایگزین مناسبی برای لباس‌های مبتذل داشته باشیم

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تاکید بر اینکه برای مقابله با این تهاجم گسترده باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های غنی دینی و معنوی خودمان استفاده کنیم، گفت: وقتی می‌گوییم مد و لباس‌های عرضه شده از سوی غربی‌ها با فرهنگ ما همخوانی ندارد و نباید جوانان از آنها استفاده کنند، باید جایگزین آن را هم در جامعه داشته باشیم.

ابراهیمی عنوان کرد: بنابراین لازم است با بهره‌مندی از فرهنگ غنی جامعه ایرانی که برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام است، نیازهای نسل جوان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح احداث نخستین نمایشگاه دائمی مد و لباس کشور که تاکنون سابقه نداشته در استان البرز تدوین و با همکاری بخش‌های مختلف به ویژه شورای شهر و شهرداری کرج به تصویب نهایی رسید.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: گام نخست برای اجرای این طرح برداشته شده و بر اساس مصوبه شورای شهر کرج شهرداری این شهرستان موظف شده تا مکانی مناسب برای احداث نمایشگاه مد و لباس ایرانی را تامین کند.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر منتظر جانمایی زمین این نمایشگاه هستیم و با اختصاص یک مکان مناسب در حقیقت بیش از 80 درصد کارها برای احداث نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی انجام شده است.

ابراهیمی در پایان متذکر شد: پس از اختصاص زمین فوق با مشارکت دستگاه‌های مسئول و همچنین بخش خصوصی به ویژه واحدهای صنفی مرتبط، در کمترین زمان این نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم با تحقق این مهم بخش از تهاجم فرهنگی غرب علیه افکار و ذهن جوانان مسلمان کشورمان خنثی شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول