اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی 91_92

60 درصد دانش‌آموزان قزوین در نوبت صبح تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تحصیل 60 درصد از دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه این استان در نوبت ثابت صبح در سال تحصیلی 91 _92 خبر داد.

60 درصد دانش‌آموزان قزوین در نوبت صبح تحصیل می‌کنند

جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 60 درصد از دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان قزوین از نوبت بعد از ظهر به نوبت ثابت صبح با هدف فراگیری بهتر علم و دانش منتقل شدند.

وی یادآور شد: 40 درصد باقی‌‌مانده از دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه این استان که در نوبت بعد از ظهر تحصیل می‌کنند به مرور زمان با توسعه فضای آموزشی به نوبت صبح ثابت منتقل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: از سال تحصیلی 92-91، 80 درصد از دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی استان قزوین با هدف فراگیری مطلوب‌تر علم و دانش در نوبت ثابت صبح به تحصیل می‌پردازند.

این مسئول اضافه کرد: 20 درصد باقی‌‌مانده از دانش‌آموزان ابتدایی که در نوبت بعد از ظهر تحصیل می‌کنند نیز به مرور زمان به نوبت ثابت صبح منتقل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری جابه‌جایی دانش‌آموزان از نوبت بعد از ظهر در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به نوبت صبح در این استان همچنان ادامه دارد تا بتوانیم این سیاست را 100 درصد در مدارس استان قزوین اجرایی کنیم.

حبیبی اذعان کرد: وضعیت استان قزوین در اجرای سیاست جابه‌جایی دانش‌آموزان از نوبت بعد از ظهر به نوبت ثابت صبح با هدف فراگیری بهتر علم و دانش دانش‌آموزان نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

ساخت 500 پروژه آموزشی در قزوین در دولت نهم و دهم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش این استان از زمان اجرای سیاست جابه‌جایی دانش‌آموزان از نوبت بعد از ظهر به نوبت ثابت صبح هر ساله با هدف توسعه فضای آموزشی اقدام به ساخت‌ و ساز مدارس در استان قزوین کرده است تا بتواند این سیاست را در این استان به خوبی اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه 500 پروژه در طرح‌های مختلف آموزشی و تربیتی برای توسعه فضای آموزش‌ و پرورش استان قزوین در دولت نهم و دهم احداث شده است، بیان کرد: این ساخت‌ و ساز در این دولت عدالت‌محور نسبت به دولت‌های قبلی در نوع خود بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در برنامه پنجم توسعه 100 درصد سیاست جابه‌جایی دانش‌آموزان از نوبت بعد از ظهر به نوبت ثابت صبح در مدارس استان قزوین را در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اجرا کنیم.

تحصیل دانش‌آموزان در نوبت صبح از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش‌ و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بهترین زمان آموزش و فراگیری تحصیل دانش‌آموزان در مدارس در نوبت ثابت صبح است، بیان کرد: تحقق این هدف یکی از اصولی‌ترین تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس است.

این مسئول ادامه داد: تحصیل دانش‌آموزان در نوبت صبح ثابت یکی از سیاست‌های محوری نظام آموزش‌ و پرورش کشور است که توسط وزیر آموزش‌ و پرورش از دو سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: براساس این سیاست دانش‌آموزانی که در نوبت بعد از ظهر تحصیل‌ می‌کردند باید به نوبت صبح ثابت جابه‌جا شوند.

حبیبی با بیان اینکه برای انتقال و جابه‌جایی دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به نوبت صبح ثابت در استان قزوین و همچنین در تمام مدارس ایران با مشکلاتی از جمله کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم، ابراز کرد: برای رفع این مشکل اقدامات خوبی در وزارت آموزش‌ و پرورش صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، به مرور زمان در آینده به فضای آموزشی استاندارد در مدارس برسیم تا دانش‌آموزان با بهترین کیفیت علم و دانش را فرا بگیرند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول