اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه تهران:

امام صادق (ع) تشیع را بار دیگر احیا کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: امام صادق (ع) بار دیگر تشیع را زنده کرد و فقه و اصول این مذهب را پایه گذاشت.

امام صادق (ع) تشیع را بار دیگر احیا کرد

دکتر محمدرضا رسول‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) به نوعی شیعه ناب و اسلام ناب محمدی را بار دیگر احیا کرد و در این باره شاگردان زیادی نیز پرورش داد تا دیگر خدشه‌ای به دین وارد نشود.

وی با اشاره به سیاست‌های آموزشی امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) برای اینکه با برگزاری کلاس‌های درس خود در جامعه تاثیرگذار باشد کلاس‌های درس خود را در مجامع عمومی برگزار می‌کرد و به این دلیل برگزاری کلاس‌های ایشان باعث روشنگری در جامعه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) برخی از مسائل فراموش شده و بیمناک جامعه را احیا کرد، اضافه کرد: امام صادق (ع) توانست در دوران امامت خود روضه امام حسین (ع) را که جامعه از برپایی آن بیم داشت را احیا کند و خود اعلام کرد که بانی روضه امام حسین (ع) من هستم.

رسول‌منش بیان کرد: در شرایط کنونی تنها باید داشته‌های امام صادق (ع) را  که به ما رسیده است به جامعه عرضه کنیم و نحوه عرضه کردن این مفاهیم بسیار دشوارتر از حفظ و حراست آن‌هاست.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: در شرایط کنونی وضعیت جامعه به نحوی است که به بسیاری از بدیهیات دین و ... هجمه وارد می‌شود و برای نسل جوان نیز شبهه ایجاد می‌شود، به این دلیل رسالت در این باره بسیار سنگین است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول