اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا:

امام صادق (ع) بنیان‌گذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا گفت: امام صادق (ع) دوران طلایی شکوفایی تمدن اسلامی و نشر علوم شیعی را رقم زد.

امام صادق (ع) بنیان‌گذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) به عنوان رهبر و بنیان‌گذار فقه شیعی شخصیت برجسته و ممتازی است که ویژگی‌های خاصی ایشان را از دیگر رهبران تشیع جدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در دوران خاصی زندگی می‌کرد افزود: این زمان را باید دوران طلایی شکوفایی اسلام و دوران انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی دانست.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا خاطر نشان کرد: البته امام باقر (ع) بنیان‌گذار این دوران طلایی برای تشیع بودند اما این شرایط توسط امام صادق(ع) استمرار پیدا کرد.

وی گفت: تربیت 4 هزار شاگرد در رشته‌های مختلف ثمره عمر با برکت امام جعفر صادق است و بر اساس تاریخ در این دوران در یک مجلس، 400 نفر از این امام بزرگوار نقل حدیث می‌کردند.

ظهیری ابراز داشت: به دلیل همین ویژگی‌های دوران امام صادق است که گفته می‌شود در دوره انتقال حکومت از بنی‌امیه به بنی‌عباس بنای نشر علوم اسلامی گذاشته شد.

وی با اشاره به آفات فکری دوران امام صادق اظهار کرد: این امام بزرگوار نقش مهمی در مبارزه با فرقه‌ها و افکار انحرافی داشت.

عضو هیئت علمی مدرسه عالی بنت الهدی بیان داشت: در دوران امام صادق (ع) شکوفایی در دین و بینش مردم به حدی رسیده بود که می‌دانستند پاسخ سئوالاتشان را باید از اهل بیت (ع) دریافت کند.

وی گفت: در این دوره مردم متوجه شده بودند که جریان خلافت یک جریان انحرافی است و جریان امامت جریان اصیلی است که باید عموم مردم به آن تکیه کنند.

ظهیری ادامه داد: در این دوره در حقیقت تقدس کاذبی که خلفا برای خود تعریف کرده بودند در اذهان مردم شکست و جامعه به نقش امامت توجه ویژه پیدا کرد.

وی افزود: به همین دلیل حکومت آن زمان فعالیت‌های امام صادق (ع) را تاب نیاورد و با روش‌های مختلف تلاش کرد تا فعالیت‌های این امام همام را متوقف کند.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا با بیان اینکه بخشی از فعالیت علمی امام صادق (ع) با پرورش شاگردان صورت گرفت خاطر نشان کرد: این شاگردان در رشته‌های مختلف و متناسب با نیاز جامعه اسلامی در آن زمان تربیت می‌شدند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول