اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)

22 امامزاده در استان مرکزی سوگوار امام جعفر صادق(ع) می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در 22 امامزاده سراسر استان خبر داد.

22 امامزاده در استان مرکزی سوگوار امام جعفر صادق(ع) می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با شهادت جانسوز و جانگذار ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام صادق(ع) مراسم سخنرانی، عزاداری، مداحی و روضه‌خوانی و مشاوره مذهبی در 22 امامزاده استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در مرکز استان در امامزادگان محمدعابد، عبدالله و آمنه خاتون و اداره کل و در هر کدام از شهرستان‌ها در دو امامزاده برگزار می‌شود.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم مذهبی در رابطه با شخصیت ائمه(ع) یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ و معارف معصومین در جامعه است خاطر نشان ساخت: امامان نیازمند برگزاری این مجالس نیستند، بلکه این ما هستیم که به این مجالس نیاز داریم.

حسینی با اشاره به شخصیت والا و بزرگ امام صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) دارای شخصیتی فردی و اجتماعی بود که الگویی برای هدایت مسلمانان و جلوگیری از انحرافات اجتماعی عقیدتی و اعتقادی در جامعه است.

وی ادامه داد: ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت بهترین لحظات زندگی خویش را وقف تعلیم علوم و دانش‌های گوناگون کرد، در انجام این تکلیف و مسئولیت الهی تا آنجا به پیشرفت و موفقیت نائل شد که آوازه دانایی و دانش او همه جا را فرا گرفت و نه تنها علما و دانشمندان مذاهب تشیع و تسنن که حامیان تفکرات الحادی در برابر عظمت شخصیت علمی آن پیشوای الهی خاضع و معترف شدند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول