اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اوقاف مازندران:

237 بقعه مازندران میزبان سوگواران امام صادق(ع) است

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از میزبانی امامزادگان مازندران در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

237 بقعه مازندران میزبان سوگواران امام صادق(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ابراهیم حیدری اظهار داشت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواری در 237  امامزاده استان برگزار می‌شود.

حیدری افزود: این مراسم‌ها با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشوری در روز و شب شهادت آن امام همام برگزار و سخنرانان و مبلغان در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درباره آن امام مظلوم، به سخنرانی می‌پردازند.

مسئول فرهنگی اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تکریم و گرامیداشت ارزش‌ها و مفاهیم دینی و مذهبی و مناسبت‌های سال این مراسم در 237 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران برگزار که از همه سوگواران و عاشقان به آن امام همام برای ‌حضور در این مراسم‌ها دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش فارس، حضرت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری (‌شیعه) در روز 17 ربیع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر( ع ) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن‌ابی‌بکر است. کنیه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق" است . حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گرامی‌اش حضرت سجاد بود و تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام( ع ) از خرمن دانش جدش خوشه چینی کرده است‌. پس از رحلت امام چهارم مدت 19سال نیز در خدمت پدر بزرگوارش امام محمد باقر( ع ) زندگی کرد و به این ترتیب31 سال از دوران عمر خود را در خدمت جد و پدر بزرگوار خود که هر یک از آنان در زمان خویش حجت خدا بودند، و از مبدأ فیض کسب نور می‌کردند، گذرانید.

بنابراین صرف نظر از جنبه الهی و افاضات رحمانی که هر امامی آن را دار است، بهره‌مندی از محضر پدر و جد بزرگوارش سبب شد که آن حضرت با استعداد ذاتی و شم علمی و ذکاوت بسیار، به حد کمال علم و ادب رسید و در عصر خود بزرگ‌ترین قهرمان علم و دانش شد. پس از درگذشت پدر بزرگوارش 34 سال نیز دوره امامت او بود که در این مدت "مکتب جعفری" را پایه‌ریزی کرد و سبب بازسازی و زنده نگه‌داشتن شریعت محمدی( ص) شد.

به گزارش فارس، زندگی پربار امام جعفر صادق( ع ) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بنی‌امیه ( هشام‌بن عبدالملک، و لید بن یزید، یزید بن و لید، ابراهیم بن و لید و مروان حمار) که هر یک به نحوی سبب تألم و تأثر و کدورت روح بلند امام معصوم( ع ) شدند، و دو نفر از خلفای عباسی( سفاح و منصور ) نیز در زمان امام( ع ) مسند خلافت را تصاحب کردند و نشان دادند که در بیداد و ستم بر امویان پیشی گرفته‌اند، چنانکه امام صادق( ع ) در 10سال آخر عمر شریفش در ناامنی و ناراحتی بیشتری بسر می‌برد.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول