اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه همدان خبر داد

برگزاری سوگواری شهادت امام صادق(ع) در حوزه علمیه همدان

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان از برگزاری سوگواری استانی شهادت امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه همدان خبر داد و گفت: پس از این سوگواره، دسته عزاداری از حوزه علمیه به سمت مسجد جامع همدان حرکت خواهد کرد.

برگزاری سوگواری شهادت امام صادق(ع) در حوزه علمیه همدان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: برای درک صحیح نقش امام صادق(ع) در توسعه علم، بالاخص علوم دینی، ابتدا باید به این نکته توجه داشت که امامان معصوم (ع) انوار علم الهی هستند و تفاوتی در این انوار مطلقه نیست، منتهی تجلی هر کدام از این انوار طیبه، در هر زمان خاص به تناسب زمان، از صورت‌ها و اشکال مختلفی برخوردار است.

وی افزود: زمانی که از خصوصیات امام صادق(ع) در زمینه نشر علم و توسعه معارف صحبت می‌کنیم، به این معنی نیست که این، از ویژگی‌های امام صادق(ع) است، بلکه همه امامان معصوم‌(ع) همین نقش را داشته‌اند و از چنین موهبت الهی برخوردار بوده‌اند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه آنچه که امام صادق(ع) را از ائمه دیگر متمایز می‌کند و زمان امام صادق(ع) را زمان معرفت و علم قرار می‌دهد، شرایط خاصی است که امام صادق(ع) در آن شرایط قرار داشت، عنوان کرد: با توجه به میزان اهمیت این دوران در مکتب شیعی بر همه علما و مبلغان این دین مبین واجب است در راستای شناساندن ابعاد شخصیتی این امام همام بکوشند.

وی با بیان اینکه نقش عمده امام صادق(ع) در زمینه توسعه‌ علم و معرفت، بنیان‌گذاری تمدن اسلامی است، بر لزوم تبیین این ابعاد در جامعه کنونی و به خصوص نسل جوان صحه گذاشت.

گرجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت امام صادق(ع) و با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم سوگواری شهادت ایشان بر لزوم توجه و بیان رسالت وی نیز در این مراسم تأکید کرد.

وی از برگزاری سوگواری استانی شهادت امام جعفر صادق در حوزه علمیه همدان خبر داد و گفت: این سوگواره در مسجد مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی آخوند همدانی واقع در خیابان شهدا (کوچه آخوند) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه سخنران این سوگواره حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای فرحزاد از فضلای حوزه علمیه قم است، تصریح کرد: پس از انجام مراسم سوگواری، دسته عزاداری به سمت مسجد جامع همدان حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول