اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان:

سیره امام صادق(ع) در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان، از بررسی همه‌جانبه سیره فکری و عملی امام صادق(ع) به عنوان یک الگوی کامل در جریان مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان خبر داد.

سیره امام صادق(ع) در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی با بیان اینکه اهل تشیع و تسنن درباره امام صادق(ع) دارای اشتراکات اخلاقی و اعتقادی فراوانی هستند، افزود: جهان اسلام می‌تواند در عصر جنبش نرم‌افزاری و جنگ نرم در این مورد سرمایه‌گذاری فرهنگی کند و نتیجه خوبی بگیرد.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور از بررسی همه‌جانبه سیره فکری و عملی امام صادق(ع) و تاریخ حیات آن امام بزرگوار به عنوان یک الگوی کامل در جریان چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در تبریز خبر داد.

وی با بیان اینکه این مسابقات با رویکرد علمی در دو حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم و با محوریت معرفتی و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مسابقات دانشمندان و دانشجویانی از 52 کشور جهان حضور دارند و داوری این مسابقات بر عهده داورانی از مصر، لبنان، عراق، مالزی، ایران است.

تقوی به برگزاری این مسابقات در ایام شهادت امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: در شرایط فعلی دنیا، اگر جهان اسلام بخواهد به وحدت کلمه و نقطه کمال برسد، باید سیره فکری و عملی امام صادق(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهد.

وی با تأکید بر درخشش علوم مختلف در دوران امام صادق(ع) افزود: این تنوع علوم نشان می‌دهد که دین و قرآن  ظرفیت گسترش در تمام علوم و پایه‌ها را دارد و ما می‌توانیم با تمسک به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) علوم را از انحرافات نجات دهیم.

وی با بیان اینکه وابستگی علمی باید همانند استقلال در سیاست به استقلال در علم تبدیل شود، گفت: یک جهاد بزرگ و همگانی برای رسیدن به این هدف نیازمند است که بهترین الگو امام جعفر صادق(ع) است و تجمع دانشجویان جهان حول قرآن، رمز موفقیت جهان اسلام است.

تقوی از انتشار نشریه تخصصی در مورد جایگاه علمی امام صادق(ع) و نهضت علمی ایشان و همچنین انتشار نشریه تخصصی درباره بیانات رهبری در مورد حمایت از انتفاضه فلسطین و نشست‌های قرآنی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و نشست‌هایی در حوزه بیداری اسلامی با حضور دانشمند سوری خبر داد.

وی گفت: این همایش بزرگ‌ترین مانور قدرت‌نمایی جهان اسلام می‌تواند باشد چراکه نشان‌دهنده وحدت همه‌جانبه میان دانشمندان و دانشگاهیان جهان اسلام است.

تقوی افزود: این مسابقه نقطه امیدی را در دل‌ها روشن کرده که بزرگانی همچون آیات‌ عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی و وزیر علوم پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرخانه این مسابقات ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تبریز یک شهر ویژه است، شهر علامه طباطبایی‌ها، علامه جعفری، سبحانی و ملکی تبریزی استاد امام، از این رو برگزاری چنین مسابقه‌ای در این شهر اتفاقی نیست.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول