اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مریدان همه ادیان در برابر مقام علمی امام صادق تعظیم می‌کنند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علاوه بر مریدان امت اسلام، مریدان همه ادیان، در برابر مقام علمی امام صادق(ع) سر تسلیم و تعظیم فرود می‌آورند.

مریدان همه ادیان در برابر مقام علمی امام صادق تعظیم می‌کنند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: اهل بیت(ع) با مرگ عادی از این عالم رخت برنبستند بلکه تمام برگزیدگان الهی و امامان بزرگوار توسط خفاشان تاریک‌بین و دشمنان قسم خورده و منافقان به ظاهر اسلام آورده مورد ترور قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) شبکه وسیع علمی را احداث کرد، گفت: دانشگاه مدرن امام صادق(ع) در تمام رشته‌های تخصصی برجستگان، فرهیختگان و شخصیت‌های سترگ را پرورش داد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: حتی برجستگان علمی اهل سنت نیز اقرار به شاگردی امام صادق(ع) می‌کنند و علوم خود را از این امام بزرگوار به دست آورده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) بهترین موقعیت و فرصت را در زمینه پرورش علم به کار بست و شاگردانی به عنوان پرچمداران علم و هدایت و ستارگان آسمان فقاهت پرورش داد.

رضوی‌مهر یادآور شد: امام صادق(ع) احادیث و روایات فراوانی دارد و همه احادیث و روایات این امام بزرگوار تبیین‌گر آیات الهی، حافظ وحی الهی و استمراربخش معارف آسمانی است.

وی عنوان داشت: امام صادق(ع) شخصیتی است که نه تنها مریدان امت اسلام، بلکه همه ادیان در برابر کوه علمی مانند این امام بزرگوار سر تسلیم و تعظیم فرود می‌آوردند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شخصیت علمی امام جعفر صادق(ع) گفت: گستره علم پیشوای ششم شیعیان به اندازه‌ای بود که حتی مطالب و معارف علمی در زمینه خانواده، احکام و نطفه معارفی را تبیین می‌کرد.

وی عنوان داشت: امام صادق(ع) به خاندان عصمت و طهارت اتصال دارد و تفسیر قرآن و کلید فتح آیات الهی و شناخت متون واژگان قرآنی در دست یداللهی وی است و شأن نزول تطبیق آیات را می‌داند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) برای سعادت بشر نقشه راه ترسیم کرد تصریح کرد: امروز دانشمندان در کشفیات و محققان در پژوهش‌های خود اقرار می‌کنند که این توفیقات از دانش امام صادق(ع) منشأ گرفته است.

وی عنوان داشت: امام صادق(ع) در زمینه علم و پرورش عالمان شخصیتی مبارز با جبهه دشمن دارد بنابراین نباید فراموش کنیم اگر مبارزات امام صادق(ع) نبود امروز احکام ناب و شفاف اسلام به ما نمی‌رسید تا بتوانیم پایبند اصول باشیم.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اثر تبلیغاتی امام جعفر صادق(ع) گفت: جبهه‌گیری‌ها و اتخاذ مواضع این امام بزرگوار سبب شد یکی از شاگردان وی پس از قرن‌ها انقلاب را به وجود آورد و تمام تدابیر دشمنان را نقش بر آب کند.

وی یادآور شد: امروز مردم بحرین به دلیل پیروی از امام صادق(ع) حاضر هستند منازلشان و هستی و زندگی آنها در آتش بسوزد ولی عقایدشان از بین نرود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول