اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

امام صادق(ع) در عرصه علم مجاهدت فراگیر داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امام جعفر صادق(ع) در عرصه علم، مجاهدت فراگیر و بی‌امان داشت.

امام صادق(ع) در عرصه علم مجاهدت فراگیر داشت

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: پیشوای ششم شیعیان تجسم اخلاق، فراست و شجاعت بود و دانشگاهی در زمینه علوم مختلف تاسیس کرد.

وی خاطر نشان کرد: حماسه علمی در خصوص مباحث دینی، احکام الهی و نوآوری و ابداعات علمی در دوران امام جعفر صادق(ع) پیدا شد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: با توجه به ضعف دستگاه حاکم فرصت مناسبی در اختیار امام صادق(ع) قرار گرفت تا حقایق دین و آیات الهی برای همیشه تفسیر و تبیین شود.

وی با بیان اینکه دوران امام صادق(ع) عصر شکوفایی علم است گفت: دوران این امام بزرگوار عصر اختراع و ابداع تمدن نوبنیاد علمی و معرفتی است و فرصت کار علمی در این دوران به وجود آمد.

موسوی ادامه داد: برخورد جدی فرق و مذاهب گوناگون در دوران پیشوای ششم شیعیان رخ داد و این امام بزرگوار پیام و سخن دین را به خوبی تبیین و مبارزه علمی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) در عرصه علم مجاهدت فراگیر و بی‌امان داشت عنوان کرد: دوران امام جعفر صادق(ع) عصر طلایی علمی است و این امر کمتر از ضرب شمشیر و جهاد مسلحانه نیست.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) جهاد گسترده علمی را آغاز کرد و سبب شد مکتب تشیع برای همیشه نورانیت، افتخار، عزتمندی و سرآمدی خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: این امام بزرگوار مبدع مناظرات علمی بوده و پایه فقه شیعه مبتنی بر نظرات امام صادق(ع) است.

موسوی با اشاره به اهمیت برگزاری مناظرات علمی گفت: امام صادق(ع) پاسخ مستدل و علمی به کج‌فهمان و نااهلان در این مناظرات می‌داد که این پاسخ‌ها سبب گسترش معارف الهی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با عرفان‌های التقاطی یکی از حرکت‌های بدیع این امام بزرگوار بود عنوان داشت: این امام بزرگوار در عصر خود تعریف جامعی از دین و معارف الهی و آیات الهی ارائه داد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: امام صادق(ع) مؤسس علوم مختلف و مبدع مباحث جدید، تجسم دانش و فضائل الهی و مبارز و مجاهد به تمام معنا در عرصه علم، عمل و فقاهت است.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) توجه ویژه‌ای به جوانان داشت گفت: این امام بزرگوار فرمود جوانان لوح‌های بکری هستند که باید آنان را دریافت.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول