اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان:

25 میلیارد ریال درآمد مالیاتی گلستان محقق نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد مالیاتی دستگاه‎ها طی 9 ماهه نخست سال‎ جاری محقق نشده است.

25 میلیارد ریال درآمد مالیاتی گلستان محقق نشده است
اسماعیل مهدوی‎نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اگر میزان وصول درآمدها از طریق دستگاه‎های اجرایی تا پایان سال انجام نشود در تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه می‎شویم.
وی تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی بدهکاری زیادی به شرکت‎های حامل انرژی برق، گاز و شرکت‎های آب و فاضلاب دارند و تقاضای ما این است که بدهکاری‎های ادارات هم از طریق خود دستگاه‎ها واریز شود و هم دستگاه‎های حامل انرژی در بخشی از وصول درآمد کمک کنند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان خاطر نشان کرد: نظام بودجه سالانه به صورت درآمد هزینه‌ای تعریف می‎شود که این بودجه شامل منابع استانی اعم از درآمد استانی، درآمد اختصاصی، واگذاری دارایی‎های مالی و سرمایه‎ای و سهم از منابع ملی همچنین مصارف استانی اعم از اعتبارات هزینه‎ای و تملک‌دارایی، سرمایه‎ای و مالی است که هر کدام در مبانی بودجه سنواتی درج می‎شود.
مهدوی‎نیا در خصوص اینکه پایان اسفند ماه، زمان وصول درآمدها است و وضعیت خوبی در این بخش نداریم، بیان داشت: وصول درآمد بسیار مهم است چون بخشی از بودجه ما که از طریق درآمد ملی تشکیل می‎شود به اندازه وصول عدم تحقق ما در استان است و با توجه به اینکه سهم استان، در درآمد ملی بسیار پایین است لذا باید دستگاه‎ها وصول درآمد را بسیار جدی بگیرند.
وی به عملکرد منابع عمومی بودجه استان اشاره کرد و افزود: درآمدهای مالیاتی، درآمدهای حاصل از انحصارات، مالکیت دولت، درآمدهای حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات، درآمدهای متفرقه از درآمدهای عمومی محسوب می‎شوند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان خاطر نشان کرد: واگذاری گردش سرمایه‎ای در 9 ماهه نخست سال‎ جاری 88 میلیارد و 736 میلیون تومان عملکرد درآمدهای عمومی بوده است و درآمد مصوب ما در قانون بودجه سال 1390، 113 میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون حدود 4 میلیارد تومان افزایش درآمد داشتیم که مازاد آن حدود 4.8 درصد است.
مهدوی‎نیا اظهار داشت: در 9 ماهه سال‎ جاری دستگاه‎های کار و امور اجتماعی، ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، استاندارد، بهزیستی، انتقال خون و محیط زیست بیش از میزان مصوب وصولی داشتند و مابقی دستگاه‎ها در این زمینه نمره منفی دارند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: بخشی از تامین اعتبار دستگاه‎های اجرایی می‎تواند از فروش اموال مازاد باشد که انشاالله با حمایت شورای برنامه‎ریزی استان این اموال به فروش برسد و منابع حاصل از آن عاید استان و صرف پروژه‎های نیمه‎تمام و سایر پروژه‎ها شود.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول