اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن فولاد ایران عنوان کرد

تعطیلی صنعت فولاد با اجرای بدون مقدمه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: عضو انجمن فولاد ایران و مدیرعامل فولاد بویراحمد گفت: هزینه برق کارخانه فولاد بویراحمد با اجرای بدون مقدمه فاز دوم هدفمنذی یارانه‌ها 500 میلیون تومان می‌شود که این در سراسر کشور به معنی تعطیلی این صنعت است.

تعطیلی صنعت فولاد با اجرای بدون مقدمه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

شهرام باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: باید شفاف به عنوان کسی که سال‌های سال در صنعت زندگی کردم، بگویم که اگر فاز دوم یارانه‌ها اجرا شود همه صنایع خصوصی کشور به‌ ویژه صنعت فولاد و صنایع انرژی‌‌بر تعطیل خواهند شد.

عضو انجمن فولاد ایران و رئیس مجتمع فولاد بویراحمد که در چند استان کشور نیز در بخش فولاد سرمایه‌گذاری کرده، افزود: اینکه قیمت‌ها واقعی شوند کاری معقول و درست است ولی مهم شیوه اجرای این طرح بوده که باید با یک شیب ملایم اجرا می‌شد و با تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها، عاقلانه و واقعی به جلو می‌رفتیم.

ریالی از سهم تولید در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها دریافت نکردیم

باقری در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای طرح یارانه‌ها تاثیری بر فعالیت‌های شما در صنعت داشته، گفت: به عنوان مثال به شما بگویم که قبل از اجرای یارانه‌ها، قبض برق مجتمع فولاد بویراحمد در هر ماه 25 میلیون تومان بود ولی بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها این رقم به 165 میلیون در ماه رسید و این در حالی است که یک ریال از سهم تولید در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به این واحدهای تولیدی پرداخت نشده است.

عضو انجمن فولاد ایران با قاطعیت بیان کرد: اگر فاز دوم یارانه‌ها در شرایط فعلی اجرا شود بخش عمده صنایع به ویژه صنایع انرژی‌بر تعطیل می‌شوند و دلسوزان نظام باید این مسئله را مد نظر قرار دهند.

این مدیر بخش خصوصی با اشاره به تبعات این کار به عنوان نمونه به مجتمع فولاد تحت مدیریت خودش اشاره کرد و ادامه داد: در صورت اجرای فاز دوم یارانه‌ها، تنها هزینه ماهیانه برق مجتمع فولاد بویراحمد 500 میلیون تومان خواهد شد که با یک حساب سرانگشتی این به منزله تعطیلی بزرگ‌ترین کارخانه صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذار بخش خصوصی توان پرداخت چنین پولی را ندارد، گفت: در این صورت راهی جز تعطیلی صنایع وجود نخواهد داشت.

باقری در پاسخ به این سؤال که رئیس جمهور چند روز پیش گفته که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها کارخانجات فعال با ظرفیت بیشتری کار می‌کنند بلکه بسیاری از کارخانجات تعطیل نیز فعال شدند، ابراز داشت: خوب این سؤال با رفتن به میان صنعت‌گران و کارخانه‌داران پاسخ داده می‌شود و شاید نیازی به گفتن من نباشد ولی شک نکنید که اجرای این طرح بدون مقدمات ضربه هولناکی را به صنعت وارد می‌کند

بدون نوسازی و مرمت صنایع اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها غیر ممکن است

عضو انجمن فولاد ایران تصریح کرد: سخنان رئیس جمهور به لحاظ قداستی که جایگاه ریاست جمهوری دارد قابل حرمت است ولی این اظهارنظرها واقعیت ندارد.

باقری گفت: اطلاعات آقای احمدی‌نژاد به لحاظ مشغله کاری و فعالیت‌های زیاد ایشان به روز و دقیق نیست و من به عنوان یک فعال حوزه صنعت نمی‌توانم این آمارها و گزارشات را بپذیرم.

این بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: اگر قرار است بخش صنعت ما هزینه‌های انرژی خود را مطابق با قیمت‌های جهانی و بدون کمک دولت پرداخت کند باید این آزادسازی قیمت‌ها و استقرار ماشین‌آلات نو و پیشرفته به صورت همزمان صورت گیرد تا توان رقابت با دنیای خارج و پرداخت هزینه‌های اضافی ناشی از اجرای طرح یارانه‌ها وجود داشته باشد و در کنار این سهم تولید نیز در این طرح پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بخش زیادی از ماشین‌آلات ما در صنایع کشور قدیمی بوده و کارآیی بالایی دارند که باید تدابیری اندیشیده شود که بخش خصوصی بتواند این ماشین‌الات جدید و نو را جایگزین کند.

عضو انجمن فولاد ایران با بیان اینکه شیوه اجرای طرح یارانه‌ها در بخش صنعت صحیح نبود، تاکید کرد: بدون دریافت یک ریال یارانه سهم تولید، پول ماهیانه برق کارخانه‌ام از 25 میلیون به 165 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول