اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

واحدهای اصلاح‌‌کننده فرآیند در اولویت پرداخت تسهیلات هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: واحدهای صنعتی فعال در حوزه اصلاح فرآیندها در اولویت پرداخت تسهیلات ستاد صیانت از تولید هستند.

واحدهای اصلاح‌‌کننده فرآیند در اولویت پرداخت تسهیلات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در اولین جلسه ستاد صیانت از تولید استان اردبیل اظهار داشت: ما با اعتبارات محدود اما انتظارات بیشتری در این زمینه روبرو هستیم که پیشنهاد می‌کنیم کمیته‌ای با مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی فعال در بخش صنعت شکل بگیرد تا با بررسی وی به 50 درصد تسهیلات یارانه‌‌دار از محل ستاد صیانت از تولید و از مجرای بانک‌های عامل اشاره کرد و گفت: در این تمام ابعاد، نحوه توزیع اعتبارات صیانت از تولید را به شکل مطلوب انجام دهند.زمینه بانک‌های عامل رایزنی‌های خود را انجام داده تا با جذب سهم استان و همچنین کاهش سود بانکی خود از این طریق بتوانند به متقاضیان واحدهای صنعتی و تولیدی تنها با 10 درصد سود تسهیلات پرداخت کنند.

رئیس ستاد صیانت از تولید استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: باید شرایط متقاضیان نیز به شکل مطلوب مورد ارزیابی قرار گیرد تا با یک ضابطه‌مندی اعتبار پیش‌بینی شده در قالب طرح صیانت از تولید که رقم اختصاص یافته به استان حدود 6 میلیارد تومان است به شکل مناسب جذب و توزیع شود.

صابری بیان داشت: در این زمینه می‌توانیم در کنار برگزاری جلسات کارشناسی با حضور اعضا از تجربیات سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم اما مصر هستیم اعتبارات ستاد صیانت از تولید تا پیش از عید فطر تعیین تکلیف شود تا نحوه توزیع آن مشخص و به اطلاع تولید‌کنندگان و صنعتگران برسد.

استاندار اردبیل با برشمردن برخی اولویت‌های توزیع این اعتبارات گفت: رونق دادن به واحدهای تولیدی کالاهای اساسی و جایگزین کالای خارجی، واحدهایی که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها دچار برخی مشکلات شدند و همچنین واحدهایی که در اصلاح فرآیند به ویژه کاهش مصرف سوخت و بالا بردن کیفیت خود موفق عمل کردند در اولویت قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: بعد از جمع‌بندی نقاط ضعف و قوت، واحدهای صنعتی امتیاز‌بندی شده تا بر اساس شاخص‌های تعیین شده بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد تسهیل استان اردبیل ابراز داشت: افزایش سود بانکی را نیز می‌توانیم از این محل تامین کنیم تا بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات با بهره‌ کم اقدام کنند.

وی گفت: می‌توانیم اهداف ستاد تسهیل را نیز در این زمینه همسو کرده تا به عنوان یک مجموعه متشکل بتوانند در سال تولید ملی از واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل‌دار حمایت کرده تا معایب احتمالی نیز برطرف شود.

استاندار اردبیل هدف از تشکیل ستاد صیانت از تولید و تخصیص اعتبار به حل مشکلات بخش صنعت را همسو با شعار سال به نام تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی توصیف کرد و افزود: قرار نیست بدون تدبیر و برنامه‌ریزی اعتباری را به صورت بلاعوض در اختیار واحد تولیدی یا صنعتی قرار دهیم بلکه باید از بهترین شیوه‌ها و ابزارها استفاده کرد تا این پول صرف حمایت از تولید داخلی شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول