اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

‌فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیر‌د

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: با روند فعالیت در پارس جنوبی، فازهای 15 و 16 آن تا پایان سال‌جاری در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

‌فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیر‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از روند فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تمام پروژه‌های صنعت نفت با شتاب خوبی در حال اجرا است و هیچ پروژه‌ای در این صنعت با توقف مواجه نشده است.

وی با اشاره به اعمال فشار غربی‌ها برای مختل کردن روند فعالیت صنعت نفت کشور با اعمال تحریم‌ گفت: تحریم‌ها نتوانسته هیچ تأثیری بر همت و تلاش روزافزون متخصصان داخلی داشته باشد.

وزیر نفت تصریح کرد: فازهای مختلف پارس جنوبی به شکل جدی در حال پیگیری است و بخشی از عملیات اجرایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: با روند فعالیت در پارس جنوبی، فازهای 15 و 16 آن تا پایان سال‌جاری در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به پیگیری جدی بحث میادین مشترک گفت: در یک سال گذشته عملیات بخش عمده‌ای از پروژه‌های میادین مشترک آغاز شده و تا پایان سال تمام این میادین تعیین تکلیف خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما در صنعت نفت پیگیری مستمر پروژه‌های پارس جنوبی بوده که در این خصوص به شکل مستمر روند فعالیت در این منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وزیر نفت تصریح کرد: عملیاتی که هم‌اکنون در پارس جنوبی در حال انجام است در 20 سال گذشته سابقه نداشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن عملیات ساخت سکوهای دریایی در روند بهره‌برداری از گاز موجود در میادین پارس جنوبی تعجیل شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول