اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

2300 طلبه مازندرانی سال تحصیلی‌شان را آغاز کردند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه مازندران گفت: دو هزار و 300 طلبه حوزه‌های علمیه استان مازندران همزمان با طلاب سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

2300 طلبه مازندرانی سال تحصیلی‌شان را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان که در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان بهشهر با حضور آیت‌الله جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار و برخی از مدیران شهرستانی و جمعی از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: آن امام همام در بدترین شرایط و در دوران حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس بهترین محصول را برای اسلام به ثمر رساند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ما که داعیه‌دار مکتب او هستیم باید در این شرایط دشوار جهانی که استکبار تلاش دارد همه امکانات را برای خاموش‌کردن شیعه و نور جمهوری اسلامی ایران بکار بگیرد. وظیفه داریم ‌آیین شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به درستی انجام دهیم و با دو بال علم و عمل به تعلیم و تعلم بپردازیم تا راه امام جعفر صادق(ع) را دنبال کنیم.

طاهری به بیان آماری از تعداد اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان پرداخت و گفت: هم‌اکنون 27 حوزه علمیه در استان با 200 استاد و 2 هزار و 300 طلبه داریم که 500 طلبه در سال جدید وارد حوزه‌ها شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران تصریح کرد: از ورودی‌های امسال، 150 نفر دیپلم و 275 نفر سیکل و 38 نفر با تحصیلات فوق دیپلم به بالا هستند.

وی حوزه‌های علمیه مازندران را یکی از بهترین مجموعه‌های کشور عنوان و خاطرنشان کرد: آمار قبولی استان ما به گفته اساتید حوزه علمیه قم خیلی بالا است به‌طوری که سال گذشته از 56 شرکت‌کننده در آزمون 47 نفر قبول شدند.

طاهری اذعان داشت: مشکلات اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه بیشتر از سایر اقشار جامعه است، گاهی مورد تعرض و اهانت واقع می‌شویم، اما به‌خاطر خدا و امام زمان(عج) سکوت می‌کنیم.

اهدای جوایز به طلاب نمونه حوزه‌های علمیه بهشهر پایان بخش مراسم امروز بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول