اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

حوزه‎های علمیه مکانی متمرکز برای تحصیل علوم اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: حوزه‌های علمیه مکانی متمرکز از زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای تحصیل علوم اسلامی بوده است.

حوزه‎های علمیه مکانی متمرکز برای تحصیل علوم اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون و طلاب گلستان اظهار داشت: حوزه‎های علمیه سابقه‎ای بس طولانی دارند و می‎توان گفت که از مبدأ پیدایش اسلام و مبعث رسول خدا (ص) تعلم و یادگیری به دیگران وجود داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت حوزه‎های علمیه در هر دوران نسل به نسل ادامه پیدا کرده است تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت حوزه‎های علمیه در داخل و خارج از کشور گسترش یافته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به طلاب حوزه‎های علمیه بیان داشت: باید نسبت به شناخت جایگاه و منزلت حوزه‎های علمیه در اسلام آگاهی پیدا کنید.

نورمفیدی ابراز داشت: در سوره توبه آیه 22 آمده که همه مؤمنان نباید به سمت میدان‎های جنگ بشتابند بلکه عده‎ای باید در دین تفقه کنند و مردم نیز در سایه متفقهان از خدا بترسند و راه درست را پیدا کنند.

وی مسئولیت حوزه‎های علمیه را در سه بخش عنوان کرد و متذکر شد: تفقه در دین، ارشاد و انذار مردم همچنین ناذر بودن متفقهان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تفقه به معنای دین‎شناسی است خاطر نشان کرد: دین فقط فقه نیست بلکه مجموعه‎ای از عقاید، اخلاق و احکام است.

نورمفیدی با اشاره به اینکه متفقهان باید به معرفت دینی و دین‌شناسی دست پیدا کنند یادآور شد: تنها یادگیری فقه و اصول در حوزه‎ها نمی‎تواند در این زمینه کافی باشد.

وی در پایان ابراز داشت: دین‌شناس واقعی باید علاوه بر معرفت دینی انحرافاتی که در دین نیز دیده می‎شود را بشناسد و در مقابل آن ایستادگی کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول