اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

40 درصد صادرات در مازندران از آن تعاونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 40 درصد صادرات استان مازندران از طریق تعاونی‌ها صورت گرفت.

40 درصد صادرات در مازندران از آن تعاونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی بابایی کارنامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز استان مازندران به جایگاه رفیع تعاون در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: خداوند در سوره مائده در آیه‌ای به امر تعاون و همیاری اشاره داشته و این امر را موجب کرامت انسان‌ها دانست.

وی ادامه داد: نقش تعاون در رساندن  کشور به پویایی اثرگذار است.

این مسئول با اشاره به اینکه نتیجه کار تعاون در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است، تصریح کرد: دشمن با سنگ‌اندازی‌های زیاد قصد به چالش کشیدن جمهوری اسلامی را دارد اما، مردم جامعه ما توانستند با همدلی و هم افزایی باعث افتخار کشور در عرصه‌های جهانی باشند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: بخش تعاون در قالب کارهای پژوهشی و ترویجی در کشور با کمک گروه‌های مختلف مانند اتحادیه‌ها و اتاق تعاون به موضوع‌های مختلف این مهم می‌پردازد تا جایگاه این بخش به تعالی برسد.

وی اجرای اصل 44 قانون اساسی را برای رفع معضلات بیکاری اثرگذار دانست و یادآور شد: واگذاری فعالیت‌ها مردم به مردم و کاهش تصدی‌گری دولت از شاهکارهایی است که در نظام جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه مباحث اقتصادی در کنار بحث‌های فرهنگی و اجتماعی باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: رشد اقتصادی باید توام با عدالت اجتماعی باشد که در این راستا کنترل تورم و کاهش بیکاری از دغدغه‌های مهم در جهان است که کشور ما نیز در این امر گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تعاون مطالبه‌گر این جایگاه در کشور هستیم، تصریح کرد: مشکل اشتغال، موانع تولید و بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای از طریق تعاون رفع می‌شود که جایگاه این مهم در جامعه باید به درستی تبیین شود.

بابایی کارنامی به واگذاری بخش دولتی به تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: از الزام‌های اصل 44 قانون است که تعاونی‌ها باید نقش 25 درصدی امور کشور را در دست بگیرند.

وی به اقدامات دولت نهم و دهم در توجه به توسعه تعاونی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌ها منطبق با دستورالعمل دولتی، اداره کشور از طریق تعاونی‌ها و توسعه و آموزش از طریق فنی حرفه ای‌ها از اقدامات دولت در حمایت از تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در مازندران بیش از 11 هزار و 500 تعاونی دارد، بیان داشت: یک میلیون و 500 هزار نفر عضو تعاونی‌ها در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدماتی هستند.

وی به بخش صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از طریق تعاونی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: 40 درصد صادرات استان مازندران از طریق تعاونی‌ها صورت گرفت.

بابایی کارنامی اذعان داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی حمایت از تعاونی‌ها و ایجاد سرمایه از سوی این اتحادیه‌ها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه ها که دغدغه اشتغال دارند با رویکرد کارآفرینی می‌توانند در تعاونی‌های دانش بنیان مشارکت داشته و ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول