اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ورزش و جوانان:

انسان‌سازی مهم‌ترین شاخصه اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: انسان‌سازی مهم‌ترین شاخصه اقتدار نظام اسلامی است.

انسان‌سازی مهم‌ترین شاخصه اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید باقر پیشنمازی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه قرآن و جوان در سالن ورزش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: امام خمینی (ره) توانست در آن سطح از حضور حکومت پهلوی در کشور، ملتی در اوج و ارجمند در عرصه جهانی بیافریند.

وی با اشاره به اینکه جوانان به طرف فردا حرکت می‌کنند، افزود: در هر پیکاری طرفین به نقاط ضعف و قوت دیگری هجوم می‌برند.

معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در جهاد فرهنگی بین ما و دشمنان شناسایی‌هایی از طرف دشمن از نقاط ضعف و قوت ما صورت می‌گیرد.

وی به نقشه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: آنچه دشمنان در عرصه فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌اند روی فرهنگ کشورهاست و می‌خواهند انسان‌ها را وارونه جلوه کنند.

پیشنمازی با بیان اینکه خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که بحث‌های مربوط به حکمت، بصیرت، فکر و تعقل در راستای اعتلای انسان قرار داده است، اضافه کرد: از خداوند از نظر فیزیکی نقاط مربوط به شخصیت انسان را در قسمت بالای آن قرار داده و دستگاه‌های مربوط به خوراک، پوشاک و ... را در پایین بدن انسان قرار داده است.

وی اضافه کرد: دشمنان در عرصه پیکار فرهنگی می‌خواهند از نظر فرهنگی و شخصیتی انسان‌ها را وارونه نشان دهند و ما باید مراقب باشیم که اینگونه نشود.

معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تصریح بر اینکه انسان در برابر مشکلات به قرآن پناه می‌برد، ابراز کرد: قرآن در توصیف رشد انسان توصیفی گیاهی دارد و ما باید فرزندان خود را با همان روشی که در رشد گیاهان آورده شده است تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تربیت فرزندان سه مرحله اصلی کاشت، داشت و برداشت مانند رشد گیاهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدیران دچار سراسیمگی در تربیت فرزندان هستند و دلیل این موضوع آن است که فصل کاشت را به خاطر نداشتند و پس از کاشت نادرستی که داشته‌اند نگران دروی محصول خود هستند.

پیشنمازی با تاکید بر اینکه فصل کاشت جوانان دوره پیش‌دبستانی است، یادآور شد: از زمانی که کودکان قدرت بینایی پیدا می‌کنند باید مراقب دریافت‌های بصری آنها باشیم.

به گفته وی، دریافت‌های بصری انسان از کودکی آغاز می‌شود و کسانی که در زندگی خود کمترین نمره را کسب کرده‌اند افرادی هستند که برنامه‌ای نداشته و از گوش، چشم و دیگر اعضای خود بهره درست نبردند.

این مسئول با بیان اینکه کلید اصلی سرنوشت انسان از چشم و گوش وی آغاز می‌شود، ابراز کرد: چشم انسان هر چه را ببیند به دل راه می‌دهد و اگر چشم خیانت کند ابتدا دل انسان آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه امروز در فصل برداشت کار برای چیدن میوه با دست‌های خالی سخت‌تر است، اذعان کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و تکنیک‌های هنری با الهام از آموزه‌های قرآنی می‌توان راه را برای نفوذ به قلب جوانان هموار کرد.

پیشنمازی با اشاره به اینکه در قرآن موضوعات مختلف در قالب طنز، کاریکاتور، نمایش و... وجود دارد، افزود: حضرت ابراهیم (ع) برای تاثیرگذاری در مخاطبان خود در موضوعات ستاره‌پرستی، خورشید پرستی و... به ایفای نقش پرداخت.

وی متذکر شد: جوانانی که امروز در برابر ویترین‌های جذاب مختلف قرار می‌گیرد نمی‌توان از یک نوع ویترین برای آنها استفاده کرد.

معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان حجاب و عفاف، تجارت در قرآن، رابطه دختر و پسر، فتنه و آزمون‌های پیش‌رو و... را از موضوعات نخستین نمایشگاه قرآن و جوان برشمرد و گفت: حضرت موسی (ع) در برابر دختران حضرت شعیب (ع) نمونه بارزی از ارتباط بین دختران و پسران است.

وی اتصال جوانان به گنجینه معارفی قرآن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نخستین نرم‌افزار تولید شده ملی وزارت ورزش و جوانان در حوزه فرهنگی برای ایجاد بین قرآن و جوانان در موضوعات اعتقادی، اخلاق و ... آماده شده است.

پیشنمازی با اشاره به اینکه در این نرم‌افزار نمونه‌ای از پرسش‌های جوانان و در کنار آنها یک پاسخ از قرآن آورده شده است، ابراز کرد: موسساتی که هدف غیرانتفاعی و فرهنگی برای دسترسی در صدد انتشار این نرم‌افزار هستند مجوز لازم و رایگان برای تکثیر و پخش در راستای حمایت از آن را صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول