اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی:

اقدام کانادا پس‌لرزه‌های موفقیت اجلاس در تهران بود

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس سران غیرمتعهدها و خشم دشمنان انقلاب از این موفقیت بزرگ گفت: اقدام کانادا در تعطیلی سفارت تهران پس‌لرزه‌های اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران بود.

اقدام کانادا پس‌لرزه‌های موفقیت اجلاس در تهران بود

نادر مقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عامل اصلی قطع روابط دیپلماتیک با ایران موفقیت‌های روزافزون نظام اسلامی است و متهم کردن ایران به عنوان حامی تروریسم، حمایت از دولت سوریه و پرونده هسته‌ای و مواضع ضد صهیونیستی برای دولت کانادا تنها یک بهانه است.

وی افزود: این اقدام دولت کانادا ناشی از مشکلات اقتصادی داخلی این کشور می‌باشد و بیان این قطع رابطه به عنوان مخالفت با مواضع جمهوری اسلامی ایران یک بهره‌برداری سیاسی از مشکلات داخلی این کشور است و جمهوری اسلامی باید از تعطیلی کشوری که در روابط با ایران جایگاه مهمی نداشته استقبال کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه کانادا همواره از سیاست‌های اعمالی غرب علیه ایران حمایت کرده است خاطر نشان ساخت: هر زمان روابط ایران و غرب تیره شده است به همان میزان روابط ایران و کانادا نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع طی چند سال گذشته بنا به دلایل مختلف روابط دو کشور متشنج بوده است و پس از اینکه موضوع هسته‌ای ایران به سمت برخورد غیر حقوقی حرکت کرد مواضع این دولت خصمانه‌تر از گذشته شد، بر این اساس این اقدام خصمانه باید به صورت صریح و قاطع توسط وزارت امور خارجه کشورمان پاسخ درخوری داده شود.

مقدسی با اشاره به اتهام دیگر کانادا مبنی بر حمایت نظامی ایران از دولت بشار اسد گفت: اتهام حمایت نظامی از بشار اسد را باید متوجه کسانی دانست که سلاح‌های آن‌ها یعنی سلاح‌های کشورهای غربی در انبارهای معارضین با نظام سوریه کشف شده است.

وی افزود: اینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی یک کشور و همچنین پشتیبانی معنوی از ملت آن کشور در مقابل هجمه آشکار مزدوران و تروریست‌های خارجی را در دستور کار خود قرار داده است، واقعیتی غیرقابل انکار است، اما این بهانه برای اعمال سیاست‌های خصمانه و غیر دیپلماتیک، کاملا عملی نژادپرستانه محسوب شده و با روح قوانین بین‌المللی سازگاری ندارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول