اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی:

تعطیلی سفارت کانادا انتقام‌گیری غرب از اجلاس تهران بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در واقع نوعی انتقام‌گیری غرب از شکست خود در اجلاس سران غیرمتعهدها است.

تعطیلی سفارت کانادا انتقام‌گیری غرب از اجلاس تهران بود

مجید جلیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در واقع نوعی انتقام‌گیری غرب از شکست خود در اجلاس سران غیرمتعهدها است.

وی با اشاره به تعطیلی سفارت کانادا در ایران، اظهار داشت: دولت کانادا به بهانه‌های متعددی از جمله حمایت تهران از دولت بشار اسد در سوریه و اظهارات ضداسرائیلی مقامات ایرانی، سفارتخانه خود در تهران را تعطیل کرد.

وی این اقدام دولت کانادا را حرکتی شتاب‌زده، عجولانه و خلاف عرف دیپلماتیک دانست و گفت: تعطیلی سفارتخانه کانادا واکنشی غیرمنطقی به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران غیرمتعهد در ایران است که در نهایت به ضرر خود این کشور تمام می‌شود.

جلیل با اشاره به اقدامات دشمن در راستای ضربه زدن به ایران اسلامی، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشورهای غربی به بهانه‌های متعدد و با استفاده از ابزارهای گوناگون درصدد فشار آوردن بر نظام جمهوری اسلامی هستند و در هر برهه از زمان یکی از کشورهای متحد خود را اهرم فشار بر ایران قرار می‌دهند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان، این بار کشور کانادا بود که پیش قدم شده و با قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران قصد دارد ایران را کشوری منزوی در اذهان عمومی جهان جلوه دهد.

جلیل، مسائل و مشکلات اقتصادی دنیای غرب را از دیگر دلایل تعطیلی سفارت کانادا در ایران برشمرد و گفت: به دنبال بحران اقتصادی در اروپا، کانادا نیز دچار مشکلات اقتصادی بسیاری است که این امر آن را مجبور به تعطیلی سفارت خود در ایران کرده است.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران، تصریح کرد: قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در واقع نوعی انتقام‌گیری غرب از شکست خود در اجلاس سران غیرمتعهدها است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول