اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

دولت کانادا از برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران خشمگین است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اقدام دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با ایران نوعی نشان دادن خشم از برگزاری موفق اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران است.

دولت کانادا از برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران خشمگین است

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدام دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با ایران اظهار کرد: بهانه این کشور در این اقدام یک جانبه موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل و مسئله سوریه بوده است.

وی ادامه داد: در این رابطه چند مسئله قابل تأمل است که نخستین مسئله مستعمره بودن کشور کانادا در طول سال‌های طولانی است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: سال‌ها است که دولت کانادا در واقع برای ملکه انگلیس کار می‌کند و از این دولت نباید توقع بیش از این داشت.

وی ابراز داشت: باید به دولتمردان کانادا گفت اگر مشکل شما موضع‌گیری در برابر مخالفان سوریه است، چرا رابطه خود را با روسیه و چین قطع نمی‌کنید.

حسینی افزود: اگر بحث دفاع از حقوق بشر در سوریه باشد باید گفت خلیفه بحرین و پادشاه عربستان بیش از دولت سوریه حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند اما دولت‌های غربی هیچ واکنشی در این رابطه نشان نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: از حقوق مسلمی که در معاهدات بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و در منشور حقوق بشر ذکر شده حق تعیین سرنوشت است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: ماده 21 منشور سازمان ملل می‌گوید اقتدار و مشروعیت هر حکومتی ناشی از تصمیم آن ملت است و ملت سوریه خواهان حکومت فعلی است، پس کسی نمی‌تواند به نام حقوق بشر این حکومت و ملت را زیر فشار بگذارد.

وی گفت: کسی نمی‌تواند از بیرون دموکراسی را به هیچ ملتی تحمیل کند و مداخله غرب در سوریه در راستای کشتار مسلمانان است نه مردم‌سالاری.

حسینی با اشاره به اینکه غرب با مداخله در امور سوریه می‌خواهد خط مقاومت را بشکند ادامه داد: حمایت ایران از حاکمیت سوریه نه تنها در راستای اهداف دینی بلکه برای تأمین منافع ملی، امری ضروری است.

وی اقتدار ایران در برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد را از دیگر دلایل این اقدام دولت کانادا دانست و افزود: برگزاری این اجلاس در تهران فریاد رسای دو سوم کشورهای دنیا بود که عدم وابستگی به غرب و شرق را مطرح کرده و این موضوع خشم استکبار را برانگیخت.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: موضوع دیگر این است که تحریم‌های غربی‌ها در این مدت تأثیری را که انتظار داشتند به جا نگذاشته از این رو این کشورها از این شکست بسیار خشمگین هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول