اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد

پیروی از سیاست‌های خصمانه انگلیس، علت رفتار کانادا

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به تعطیلی سفارت کانادا در ایران گفت: علت اصلی این رفتار در حقیقت پیروی از سیاست‌های خصمانه کشور انگلیس علیه کشورمان است.

پیروی از سیاست‌های خصمانه انگلیس، علت رفتار کانادا

زهره طبیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: کارشناسانی که روابط بین‌الملل را به درستی تجزیه و بررسی کرده و در تحلیل رخدادهای جهانی صاحب‌نظر هستند، برای حکومت‌های مختلف از نظر تاثیرگذار بودن در مسائل بین‌المللی رتبه‌ها و رده‌های متغیری قائل هستند.

وی تصریح کرد: از نظر آنها برخی حکومت‌ها در عرصه جهانی دارای تاثیرگذاری بالا و برخی دیگر بی‌اثر و خنثی هستند که کانادا یکی از کشورهای گروه دوم یعنی بی‌اثر و غیر‌مفید محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نحوه تشکیل و اداره حکومت کانادا و جسارت تازه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که نوع حکومت کانادا را انگلیسی‌ها به صورت مستقیم انتخاب کرده و این کشور به طور کامل مستعمره انگلیس محسوب می‌شود.

طبیب‌زاده افزود: حکومتی که به صورت مستقیم از سوی خارجی‌ها انتخاب شده و حتی اجازه یک تصمیم‌گیری ساده را ندارد، هرگز در حد و اندازه حاکمیت و ملت مستقلی چون کشورمان نخواهد بود.

وی بیان داشت: برخی از مسئولان کشورمان معتقد هستند که دولت کانادا به دلیل شرایطی که گرفتار آن شده است، ارزش پاسخگویی ندارند، اما عده‌ای دیگر معتقدند که باید پاسخی قاطع و روشن به آنها داده شود تا درس عبرتی برای دشمنان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که علت اقدام اخیر کانادا مبنی بر قطع رابطه با ایران چه بوده است، گفت: طی چند سال اخیر ایران هیچ رابطه خاصی با کانادایی‌ها نداشته تا آنها بخواهند این رابطه را قطع کنند.

طبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر دنیای غرب و روابط اخیر چند کشور زورگوی غربی با ایران، رفتار کانادا از چند جهت قابل ارزیابی است.

وی بیان داشت: علت اصلی این رفتار در حقیقت پیروی از سیاست‌های خصمانه انگلیس علیه کشورمان است، چرا که دولت کانادا به صورت مستقیم از سوی انگلیسی‌ها خط می‌گیرد.

طبیب‌زاده در پایان تاکید کرد: به طور کلی کانادا در دنیای امروز تاثیرگذاری زیادی نداشته و اصولا جایگاهی برای این کشور متصور نیست،‌ لذا قطع رابطه کانادا و ایران تنها برای آنها دارای سود و منافع بوده و ما از قطع این رابطه متضرر نشدیم.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول