اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

تعطیلی سفارت کانادا واکنش عجولانه غرب به اجلاس تهران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار ایران در اجلاس سران غیرمتعهد یک حقیقت غیرقابل انکار برای غرب بود به گونه‌ای که آنها را به انجام اقدامات عجولانه و نابخردانه مثل تعطیلی سفارت کانادا متوسل کرده است.

تعطیلی سفارت کانادا واکنش عجولانه غرب به اجلاس تهران است

سعید زمانیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: تعطیلی سفارتخانه کانادا نشانه ضعف اقتصادی این کشور است این در حالی است که این کشور با فرافکنی قصد انحراف اذهان عمومی را دارد.

وی افزود: کانادا در ماه‌های اخیر با نوعی شکست اقتصادی روبه‌رو است که به دنبال آن به تعدیل نیرو در سفارتخانه‌های خود مبادرت کرده است.

زمانیان، تعطیلی سفارتخانه کانادا در ژاپن را نمونه ناتوانی این کشور در رفع مشکلات خود دانست و گفت: کانادایی‌ها به دلیل اینکه تحت فشار جریانات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری هستند درصدد تعدیل نیروها و تعطیلی سفارتخانه‌های خود برآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس تعطیلی سفارتخانه کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی بوده که این موضوع تنها به ضرر خود این کشور است و هیچ مشکلی برای کشور ما به وجود نمی‌آورد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دستاوردهای شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد در تهران، اظهار داشت: نخستین دستاورد این اجلاس این بود که ایران توانست اقتدار خود را در نظام بین‌المللی به رخ جهانیان بکشد و به توهم انزوای جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی دنیا پایان دهد.

زمانیان با بیان اینکه ایران از دیپلماسی قوی در عرصه بین‌المللی برخوردار است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون علی‌رغم تلاش‌های دشمن توانسته نقش فعالی را در مناسبات بین‌المللی ایفا کند و به قدرت بزرگی در سطح منطقه و جهان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا قطع رابطه کردن برخی از کشورها با ایران نه تنها برای آن‌ها سودی ندارد بلکه به طور قطع و یقین به ضرر آن‌ها تمام خواهد شد.

زمانیان، حضور بیش از 120 کشور جهان در اجلاس تهران را نمونه بارز اقتدار ایران در جهان دانست و گفت: اقتدار ایران در اجلاس سران غیرمتعهد یک حقیقت غیر قابل انکار برای غرب بود به گونه‌ای که آنها را به انجام اقدامات عجولانه و نابخردانه متوسل کرده است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول