اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

غرب در صدد حاد نشان دادن وضعیت دیپلماتیک ایران است / کانادا به زودی پشیمان می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدام کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با کشورمان گفت: غرب می‌خواهد وضعیت دیپلماتیک ایران را غیرعادی نشان دهد.

غرب در صدد حاد نشان دادن وضعیت دیپلماتیک ایران است / کانادا به زودی پشیمان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدام دولت کانادا در قطع کردن روابط دیپلماتیک با ایران اظهار کرد: اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در تهران برگزار شد، بازتاب بسیار گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی چه در میان مردم دنیا و چه در عرصه میان سران کشورها داشت.

وی ادامه داد: طبیعی است که استکبار جهانی چنین تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی را از سوی جمهوری اسلامی نمی‌تواند تحمل کند.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: در این میان کشورهای استکباری و صهیونیست‌ها این وضع را تحمل نکرده و تلاش می‌کنند به هر وسیله‌ای برای خنثی کردن تاثیرات این جنبش متوسل شوند.

وی ابراز داشت: دلیل دیگر این اقدام این است که کشورهای غربی نتوانستند خشم خود را از نمایش شکوه جمهوری اسلامی که در خلال اجلاس در تمام جهان به نمایش درآمد، پنهان کنند و این خشم در قالب این اقدامات عجولانه خود را نشان داده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه غربی‌ها از این اقدامات برای انحراف افکار عمومی استفاده می‌کنند عنوان کرد: استکبار جهانی می‌خواهد وضعیت جمهوری اسلامی را در صحنه دیپلماتیک حاد نشان دهد.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: چه در بخش اقتصادی و چه در عرصه سیاست روابط کشورمان با کشور کانادا در سطحی نبوده که تعطیل شدن سفارت بتواند تاثیری در جایگاه کشورمان داشته باشد.

وی بیان کرد: کشور کانادا در مجموع نقش‌آفرینی چندانی در عرصه بین‌المللی نداشته و تعطیلی روابط دیپلماتیک با این کشور اهمیت خاصی برای ما نخواهد داشت.

جمشیدی با اشاره به جایگاه کشور کانادا ابراز داشت: این کشور پس از جنگ جهانی مورد معامله میان دو کشور دیگر قرار گرفته و هویت مستقل و دیرینه‌ای ندارد، هر چند که چندان هم در عرصه بین‌المللی اثرگذار نیست.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات پیش از آنکه بخواهد به جمهوری اسلامی ضربه بزند به خود این کشورها لطمه وارد می‌کند خاطر نشان کرد: ایران اسلامی یک کشور مقتدر است که در مصاف‌های این‌چنینی عرصه را به حریفان واگذار نخواهد کرد.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور سران 120 کشور جهان در اجلاس غیر متعهدها در تهران اظهار کرد: این اجلاس نشان داد که جمهوری اسلامی ایران نه تنها منزوی نیست بلکه یک کشور قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اقدامات متقابل وزارت امور خارجه در این زمینه عنوان داشت: باید سطح روابط با این کشور کاهش داده شود.

جمشیدی با اشاره به ظرفیت‌های قوی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف خاطر نشان کرد: کانادایی‌ها نمی‌توانند خود را نسبت به ظرفیت‌های کشور ما بی‌تفاوت نشان دهند و به زودی از این اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وی ادامه داد: ایران عرصه فعالیت‌ اقتصادی برای تمام کشورهایی که تولیدکننده محسوب می‌شوند به شمار می‌رود.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع می‌کنند، در واقع خود را از این عرصه فعالیت محروم کرده‌اند.

وی گفت: دولت کانادا از اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی غافل است و اگر این کشورها شناخت درست از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی، بیداری اسلامی در منطقه و نگاه مسلمانان دنیا به ایران داشتند، هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌دادند.

جمشیدی با اشاره به جایگاه رفیع ایران نزد مسلمانان دنیا بیان کرد: کسانی که در این عرصه‌ها با ملت بزرگ ایران درگیر می‌شوند، در واقع خودشان را در پیشگاه ملت‌های مسلمان منفور می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول