اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

کم‌توجهی به رشته‌های عملی ضعف‌ نظام آموزشی کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: کم‌توجهی به رشته‌های عملی در کنار رشته‌های نظری از ضعف‌های نظام آموزشی کشور و عامل رشد بیکاری دانش‌آموختگان است.

کم‌توجهی به رشته‌های عملی ضعف‌ نظام آموزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی بنا به رسالت‌کاری و خط‌مشی آموزشی خود در گسترش کارآفرینی نقش محوری و مهمی دارد.

وی تصریح کرد: رشد بی‌رویه دانش‌آموختگان رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها و کم‌توجهی به رشته‌های عملی در کنار رشته‌های نظری یکی از ضعف‌های نظام آموزشی کشور و عاملی در رشد بیکاری دانش‌آموختگان است.

به گفته وی، ورود دانشگاه علمی کاربردی با هدف ارتقای سطح اطلاعات و معلومات رشته‌های عملی در جامعه اقدامی ارزشی در جبران کمبودهای گذشته در حوزه کارآفرینی است.

وی به نقش موثر رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: با توجه به نگاه ویژه این دانشگاه به همخوانی عنوان رشته‌های تحصیلی با موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی منطقه در آینده کارآفرینی و ایجاد اشتغال از سوی دانش‌آموختگان این دانشگاه موجب تحولی بزرگ در ایجاد اشتغال می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد:  بسیاری از رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها شرایط نظری و کاربردی دارند و دانشگاه علمی کاربردی باید در این زمینه تلاش و جدیت بیشتر داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تلاش در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی را مهم‌تر و حساس‌تر از ارتقاء سطح کمی آن دانست و تصریح کرد: خروجی زحمات دانشگاه‌ها باید تربیت جامعه‌ای فرهیخته و متخصص کاربردی باشد.

وی استعدادیابی برای رشته‌های تحصیلی نظری و کاربردی را در سنین پایین و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی ضروری خواند و خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش به این مهم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: تربیت در نظام آموزشی ایران اسلامی بسیار مهم‌تر از موضوع تعلیم و آموزش است از این رو تمامی داده‌های آموزشی و علمی باید در این سمت حرکت کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی دروس تخصصی مهارت‌های زندگی را در نظام دانشگاهی مهم دانست و تصریح کرد: باید همه دانشگاه‌ها به این مسائل توجه جدی داشته باشند و به عنوان رشته‌ای کاربردی در زندگی افراد آن را مدّنظر قرار دهند.

وی در پایان ترویج برنامه‌های دینی و قرآنی را یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و افزود: توجه به این موضوع مهم، بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را رفع می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول