اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار در استان اردبیل

جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس برترین‌های خود را شناخت

خبرگزاری فارس: با برگزاری آیین اختتامیه در سالن همایش‌های هلال‌احمر اردبیل برگزیدگان دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس (روایت حماسه) معرفی شدند.

جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس برترین‌های خود را شناخت

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که سه‌شنبه شب و در سالن همایش‌های هلال‌احمر اردبیل برگزار شد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: امروز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به حرکت ریشه‌ای و زیربنایی در کشور نیاز داریم که می‌توان به تولید کتب مختلف و تدریس آن در دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک اشاره کرد.

ذکی‌الله خوشبخت تصریح کرد: ما اگر بتوانیم جوانان امروز را چه در عرصه مدرسه و چه در عرصه دانشگاه با مفاهیم ارزشی دوران دفاع مقدس و مورد احترام رزمندگان، شهدا و ایثارگران آشنا کنیم به همان میزان برای این نظام قدرت نرم ایجاد کرده و سد عظیم فکری و بالندگی باور درست کردیم.

وی با اشاره به فضای برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره به عنوان محل حضور شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای عزیمت به جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: این مکان معراج‌گاه شهدا است که وجب به وجب آن پر از عطر شهیدان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

خوشبخت با قدردانی از حماسه‌سرایان دوران جنگ و دلیری و شهادت و قدردانی از چهره‌های پیشکسوت در این آیین اضافه کرد: همچنان در سینه‌ها و قلب‌های پرفروغ رزمندگان ما خاطرات ارزشمندی از هشت سال جنگ تحمیلی نهفته است که باید هم خود آنها و هم دوستداران به این فرهنگ تلاش کنند تا این درهای ارزشمند گنجینه‌های بی‌بدیل را به رشته نظم درآورده تا در سطور تاریخ باقی بمانند.

به گزارش فارس، مدیر جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس در اردبیل برگزاری چنین رخدادهای فرهنگی و ارزشی را اهمیت دادن و بها قائل شدن به حماسه بی‌بدیل هشت ساله ایرانیان در مقابله با دشمن عنود اعلام کرد و ادامه داد: امروز تمام سازمان‌های فرهنگی اعم از بسیج، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، کانون‌های پرورش فکری، اشخاص حقیقی و حقوقی به میدان آمدند تا به شکل متعالی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت رونق، توسعه و تجلی پیدا کند و کار عظیم و حجیم ماندگار در این بخش انجام گیرد.

این مسئول از همکاری خوب بنیاد شهید، سپاه، ارتش، بسیج، جهاد کشاورزی و سازمان‌های علاقمندان و همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس در برگزاری چنین جریان‌هایی قدردانی کرد و گفت: بسیاری از افتخارآفرینان هشت سال جنگ تحمیلی امروز در سنگر ترویج این فرهنگ به شکل نوین و بنیادین در جبهه‌های دانشگاهی، علمی و مراکز آموزشی مسئولیت خود را به شایستگی انجام می‌دهند تا این سرمایه بی‌بدیل و گنج فاخر به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره سبب شده تا دوستداران گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به صحنه بیایند و زیباترین آثار و ماندگارترین منظومه‌ها را به یادگار بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به جایگاه عظیم هنر و روح بالنده آن به عنوان عطیه الهی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ هنر عرصه آثار فاخته‌ای است که میزان ماندگاری و شدت تأثیرگذاری آن از همه بیشتر است.

در این مراسم در دو بخش خودنوشته و دیگرنوشته از آثار منتخب و برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

در بخش دیگرنوشته رضا کاظمی با خاطره ستارخان محله ما به عنوان نفر اول، مریم احدپور با خاطره علی کوچولو به عنوان نفر دوم و شبنم خرم‌دوست با خاطره ناهار در بغداد به عنوان نفر سوم برگزیده شد.

در این بخش از آثار پری آخته، سمیه حسن‌زاده و علی باقری در بخش دیگر‌نوشته خاطره تقدیر شد.

در بخش خود‌نوشته نیز یحیی حمیدزاده با خاطره عروسکم به عنوان نفر اول، نادر ماهری با خاطره نمازی که خلبان دشمن را اسیر کرد به عنوان نفر دوم و علی زین‌العابدینی با خاطره مقر گردان زرهی‌ ذوالنورین عراق و تندی ضربان قلب به عنوان نفر سوم انتخاب شد.

در این بخش از عظیم دشتی، محمد فرهادی و اسکندر نجفی به عنوان خالق آثار خاطره‌نویسی در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول