اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت

نخستین همایش خاطره نویسی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین همایش خاطره نویسی و دفاع مقدس استان قم با حضور نویسندگان، خاطره‌نویسان و راویان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نخستین همایش خاطره نویسی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری این همایش اظهار داشت: برای این همایش فراخوانی به منظور شرکت در مسابقه خاطره‌نویسی دفاع مقدس از سال گذشته داده شده بود که تمام آثار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: هزار و 100 نفر سال گذشته در این فراخوان شرکت کرده بودند که از این تعداد 3 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
محمدرضا اشعری ادامه داد: از این 3 هزار اثر 340 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافتند که از بین آنها، 40 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده و در همایش از صاحبان آن تجلیل خواهد شد.
وی گفت: مجموعه‌هایی از این آثار برگزیده چاپ و منتشر خواهد شد که چهار عنوان از این کتاب‌ها در روز همایش رونمایی می‌شوند.
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: آخرین حلقه رزم، امدادهای غیبی، قمقمه‌های عطشان و اکبر کاراته، کتاب‌هایی هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در این مراسم مجتبی رحماندوست، از نویسندگان دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد، گفت: خاطره خوانی تعدادی از برگزیدگان و ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش، از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
اشعری افزود: برگزیدگان این همایش برای شرکت در کنگره ملی خاطره نویسی که بهمن ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش را ایثارگران، خانواده‌های آنان و کسانی که خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را بازنویسی کرده‌اند، تشکیل می‌دهند.
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قم خاطر نشان کرد: این خاطرات در موضوعات مربوط به دفاع مقدس مانند ثبت‌نام در جبهه‌ها، دوران آموزش، شب‌های عملیات و لحظه‌های ایثار و شهادت به رشته تحریر درآمده‌اند.
نخستین همایش خاطره نویسی و دفاع مقدس استان قم شنبه، دهم دی‌ ماه در تالار شهید آوینی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول